20 بهمن 1398 - 09:31
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

لزوم تقویت استقلال بانک مرکزی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: بانک مرکزی باید به دور از دخالت‌های دولت و مجلس فعالیت کند.
کد خبر : ۱۱۰۸۹۹
محمد حسینی

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت توجه دولت به استقلال بانک مرکزی، گفت: عدم استقلال بانک مرکزی مشکلات عدیده ای را برای شبکه پولی و مالی کشور ایجاد خواهد کرد.


نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در قانون احکام دائمی و قانون برنامه ششم توسعه برای استقلال بانک مرکزی قوانین مورد نیاز مصوب شده است، افزود: امروز نسبت به گذشته استقلال بانک مرکزی بیشتر شده، اما باز هم باید روی این مهم متمرکز شویم.


حسینی با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار پولی توانسته اقدام موثری در سایه استقلال انجام دهد، تصریح کرد: بانک مرکزی اگر بتواند کارکرد خود را به دور از دخالت های دولت و حتی مجلس انجام دهد می تواند در بازار سرمایه و سایر ابزارهای بازار سرمایه حرکت های مثمر ثمری انجام داده و آثار و برکات آن نیز مشهود خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: اگر بانک مرکزی بخواهد به عنوان بانکدار دولتی عمل کرده و تابع یک سری سیاست های دولت یا مصوبات خاص مجلس به صورت دستوری باشد، یقینا از کارکرد صحیح خارج خواهد شد و نمی توانیم در حوزه نظارت شرایط ایده ال را برای آنها پیش بینی کنیم.


وی از تلاش برای عملیاتی شدن استقلال بانک مرکزی خبر داد و گفت: دستوری و فرمایشی بودن سیاست ها در بانک مرکزی آفت این حوزه است، از اینرو باید اقدامی در این راستا صورت بگیرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید اجماع نظری میان قوا در خصوص استقلال بانک مرکزی صورت بگیرد تا این موضوع در دستور کار باشد.

برچسب ها: بانک مرکزی مجلس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر