05 بهمن 1398 - 09:05

رویکردهای پرداخت الکترونیک سداد در توسعه کسب و کار

معاون توسعه کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد رویکردهای و نقاط تمرکز این شرکت را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۱۰۹۳۲
امیرحسین داودیان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد، امیر حسین داودیان معاون توسعه کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد ضمن تقسیم بندی نقاط تمرکز در کسب و کار شرکت سداد به چهار عرصه اصلی، به تشریح رویکرد این شرکت در این عرصه‌ها پرداخت. وی  از آنها چنین نام برد: نخست ارایه خدمات عمومی و معمول پرداخت، دوم تامین منابع ارزان قیمت و با کیفیت برای مهمترین شریک تجاری خود یعنی بانک ملی ایران و گسترش خدمات نوین و بروز پرداختی برای این شریک راهبردی، سوم حضور در بازارهای نو ظهور و ایفای نقش در آنها و چهارم خلق بازارهای جدید با حرکت در زمینه تکنولوژی های جدید.


عملکرد پرداخت الکترونیک سداد در حوزه کسب و کار چگونه است و آیا تفاوت ماهوی با سایر پی اس پی ها دارد؟


برای پاسخ به این سوال سعی خواهم کرد چهار رویکرد اصلی در کسب و کار شرکت سداد را که در نهایت به شکل‌گیری یک چرخه اثربخش می انجامد را توضیح دهم. رویکرد نخست ما را می توان در زمینه فعالیت ها و روال های عمومی ارایه خدمات پرداخت مشاهده کرد. می‌توان گفت ما به عنوان یک شرکت پرداخت بنا به شاخص‌های ویژه ی خودمان به جرات سودآورترین شرکت پرداخت هستیم، زیرا از ورود به شیوه‌های ناسالم جذب مشتری و صرف هزینه‌هایی نامعقول برای بدست آوردن سهم بازار خودداری کرده‌ایم. با حفظ استانداردهای خاص خودمان در اداره کسب و کار در شاخص‌های عملکردی و عملیاتی رشد قابل توجهی داشته ایم. به عنوان مثال در آذرماه امسال رشد فوق العاده‌ای در تراکنش هایمان را تجربه کردیم و شاخص هایمان همیشه مسیر رو به رشدی را پیموده است.


سداد کامل ترین سبد کانال های پرداختی کشور شامل کارتخوان،  درگاه اینترنتی،  اپلیکیشن پرداخت و USSDرا ارایه می کند. با وجود آنکه ممکن است هر یک از این کانال ها به تنهایی مقرون به صرفه نباشند، توانسته ایم با یکپارچه کردن محصولات حوزه پرداخت، به راه حل های متفاوتی در این عرصه برسیم که هم رضایت مشتریان را بدست آوریم و هم از تمام قابلیت‌های این کانال ها بهره ببریم.


داودیان  تصریح کرد: در حال حاضر ما به واسطه سرویس هایمان در بزرگترین فرنچایزهای کشور اعم از دولتی و غیردولتی ارایه خدمت می‌کنیم. همچون مجموعه پلیس یعنی پلیس + ۱۰، راهنمایی و رانندگی و نیز قوه قضائیه، اداره ثبت احوال و اداره ثبت اسناد در سراسر کشور که هرکدام از آنها در چندهزار نقطه از کشور در حال ارائه سرویس هستند و از خدمات پرداخت ما استفاده می کنند. در حوزه خدمات الکترونیکی غیرحضوری بزرگترین تامین‌کننده های تاکسی‌های اینترنتی و فروشگاه‌های اپ های موبایلی با ما کار می کنند. در واقع با نشانه گرفتن بزرگترین ها و کسانی که قطب کسب و کار در صنعت خود هستند نشان داده ایم به خوبی می توانیم در عرصه های یاد شده ارایه خدمت کنیم. این خدمات به زودی شامل حوزه خدمات شهری نیز خواهد شد.


باید اشاره کرد که طی دو سال گذشته تا به حال پیش نیامده که از سوی بانک ملی در حوزه پرداختی به ما مشتری ارجاع شود و ما نتوانیم درخواست مورد نظر را ارائه دهیم، یعنی یا با آینده نگری خدمت را از قبل پیش بینی و آنرا عملیاتی کرده یا با سرعتی بالا آن خدمت را ایجاد کرده ایم که نشان دهنده توان ما در شخصی سازی خدمات است.


پرداخت الکترونیک سداد در پی تامین منابع ارزان قیمت و با کیفیت برای مهمترین شریک تجاری خود یعنی بانک ملی ایران و گسترش خدمات نوین و بروز پرداختی برای این شریک راهبردی است 


داودیان در این خصوص گفت: این رابطه به گونه ای است که منفعت حقیقی بانک ملی ایران را در پی دارد، زیرا مهم ترین عنصر و معیار هر بانکی برای انتخاب یک شرکت پرداخت دو شاخصه هست که یکی آن است که شرکت پرداخت بتواند در کسب و کارهای ارجاعی از سوی بانک برنده باشد و شاخص دوم آن است که در صورت برنده شدن، این برد به قیمت و بهای مناسبی باشد. سداد در این زمینه عملکردی بسیار عالی داشته است به نحوی که هزینه تمام شده پول توسط ما برای بانک از هزینه تمام شده پول توسط شعبه پائین تر است.


وی در ادامه تاکید کرد: این نقطه عطفی در عملکرد سداد است که بانکی همچون بانک ملی پالایش پذیرندگان خود را  به او سپرده است. زیرا ما به عنوان یک شرکت پرداخت رابطه نزدیکتری با مشتریان خرد داریم و این رابطه یک رابطه قوی و مستحکم است. تمام تلاش ما این است که یک زنجیره ارزش با بانک ملی ایجاد کنیم.


پرداخت الکترونیک سداد چه برنامه ای جهت حضور در بازارهای نوظهور دارد؟


معاون کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد مهم ترین بخش از دستاوردهای کسب و کاری شرکت را حضور در بازارهای نوظهور دانست و گفت:  در این صنعت پیش بینی روال‌های کسب و کار و بازارهایی که در آینده شکل می گیرند از اهمیت بسیاری برخوردار است و شامل پیش بینی این امر است که چه خدماتی در بازار وارد حوزه پرداخت الکترونیکی می‌شوند، نظیر خدماتی که قبلا در حوزه پرداخت الکترونیکی قرار نداشته اند یا خدمات الکترونیکی که به صورت حضوری انجام می‌شده‌اند. در این خصوص ما هرسال یک پیش بینی برای سال آینده ارائه می دهیم. در سال گذشته و در همایش بانکداری یکی از پیش بینی های ما این بود که کیف پول ها حضور قدرتمند و پررنگی در حوزه پرداخت خواهند داشت. پیش بینی دیگر در زمینه پرداخت ها ی خرد و شکل گیری بازارهای جدید در قالب سوپرمارکت های آنلاین و امثال آن بود. موضوع دیگری که آنرا پیش بینی کرده بودیم ادغام کسب و کارهای جدید با یکدیگر برای شکل گیری نوع جدیدی از ارائه خدمات در قالب سوپر اپها بود.


وی همچنین افزود: توان پیش بینی ما در خصوص بازارهای نوظهور و کسب و کارها در آینده نشان دهنده توانمندی و عملکرد موفق در شناخت بازار و کسب و کار است که راهنمای سداد به سوی حوزه های جدید تکنولوژی است.


داودیان با بیان اینکه پیش بینی ما در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نه به عنوان یک بنگاه تحقیقاتی بلکه به عنوان یک بنگاه تجاری فعال در صنعت انجام می شود، افزود: بنابراین به آنچه پیش بینی می کنیم باور داریم و به آن حوزه ورود می کنیم. همانند موضوع کیف پول که با فاصله ی کمتر از یکسال از طرح آن، امروز آماده بهره برداری ست و درگام نخست برای چند میلیون کاربر اپلیکیشن ایوا فعال شده است و به زودی می توان آن را خارج از شبکه سداد و در بسترهای دیگر نیز مشاهده کرد.  سداد  جنگ کیف پول را در سال ۹۷ پیش بینی کرد و اکنون یکی از پیشتازان این حوزه است.


حرکت در حوزه تکنولوژی و ایجاد یک بازار نوظهور


داودیان عنوان کرد: در واقع اگر مجموعه سداد را به عنوان گروه تکنولوژی بانک ملی در نظر بگیریم که شامل تمام شرکت های هلدینگ سداد می شود، این مجموعه روی لبه تکنولوژی پرداخت ایران در حرکت است. محصولات به موازات رقبا و یا حتی در گامی جلوتر از آنها در حال عرضه هستند؛ برا ی نمونه راه حل های مورد استفاده ما در حوزه پرداخت قبض که همراستا با حدف قبوض کاغذی بود سبب شده تا سازمان ها بتوانند  مخاطبان خود را به صورت استعلام شده و مستقیم در مسیر پرداخت قرار دهند که اطمینان و راحتی بیشتر مشتریان و نرخ بالاتری از تبدیل اطلاع رسانی به پرداخت قبض را ایجاد می کند، که طبیعتا برای شرکت های اینترنتی و خدمات عمومی بسیار جذاب است.


وی در ادامه افزود: در واقع در اینجا است که اتصال یک حلقه چهارگانه شکل می‌گیرد. نکته با اهمیت این است که فعالیت هایمان را به اتکای سهم بزرگ شاپرکی انجام نمی‌دهیم. ما این کار را با رویکرد صد در صد عقلایی و منطقی به بازار پرداخت انجام می‌دهیم یعنی منابع‌مان را در جای درست مصرف می‌کنیم و به کار می‌گیریم، در نتیجه در لبه تکنولوژی حرکت می‌کنیم بدون آنکه منابع‌مان را هدر دهیم یا از بازار عقب بمانیم و یا وارد رقابت مخرب در بازار بر علیه کلیت صنعت شویم. و به عنوان شرکت پرداخت بانک ملی، امنیت تامین مالی و صرفه و صلاح تامین مالی بانک و حفظ و نگهداری مشتریان بانک را بیش از صد در صد رعایت می‌کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر