12 بهمن 1398 - 14:43
خبرهای خوش بانک کشاورزی در دهه فجر - ۲

ایجادبیش از۹۸هزار شغل جدیددرطرح توسعه اشتغال پایدار روستایی

بانک کشاورزی با پرداخت ۵۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح بزرگ ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری،  بیش از  ۹۸ هزار شغل جدید و پایدار در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۱۱۱۶۵
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، از ابتدای شروع طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۶ تا دهم بهمن ۱۳۹۸ با پرداخت بیش از  ۵۲ هزارمیلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد ، ۵۰۴۹۲ طرح و کسب و کار پایدار ایجاد و زمینه ایجاد اشتغال برای ۹۸۱۵۴ نفر فراهم شده است.


بر اساس این گزارش، اجرای این طرح، یک اتفاق مثبت و بی نظیر در سطح جامعه روستایی در تمام سال های پس از انقلاب به شمار می رود و موجی از امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری کشور ایجاد کرده است.


در همین ارتباط، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ، این طرح بزرگ ملی را هدیه انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید به جامعه روستایی کشور دانست و تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات پرداختی، تعداد ۵۱۵۷۱ طرح به مبلغ ۵۵۵۸۷ هزار میلیارد ریال نیز تاکنون مصوب و آماده عقد قرارداد  شده است که پس از پرداخت واجرای طرح،  برای بیش از ۱۰۱هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.


خدارحمی گفت: بانک کشاورزی مفتخر است که با پرداخت تسهیلات طرح توسعه  اشتغال پایدار روستایی و عشایری و حمایت از ایجاد کسب و کارهای پایدار ، نقش به سزایی در فقر زدایی، اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها ، رونق تولید، خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور داشته و در همین راستا در این طرح ، تسهیلات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان و نیز برای تأمین مالی زنجیره ارزش زعفران اختصاص یافته است.


شایان ذکر است تعداد تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دهه فجر، نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر