پیش‌بینی سود سهام عدالت ۲۰۰هزارتومانی؛

سازمان خصوصی سازی اتاق شیشه‌ای می‌شود

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: با انتشار شفاف اطلاعات واگذاری‌های اصل ۴۴ به سمتی می رویم که سازمان خصوصی سازی به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل شود.
کد خبر : ۱۱۱۱۹۰
علی رضا صالحی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علیرضا صالح در یک نشست خبری با اظهار داشت: از شورای هماهنگی سران ۳ قوه اختیار ویژه گرفته ایم که سهام ها را در قالب صندوق های سرمایه گذاری از طریق سرمایه های خرد مردم به فروش برسانیم.


تاسیس صندوق ۲۰ هزار میلیارد تومانی


رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: یک صندوق سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی که ۲۰ درصد سهام ۵ پالایشگاه را شامل می شود در دستور کار داریم و باید مدیریت این صندوق دقیق مشخص شود، به همین منظور در سال بعد واگذاری ها از طریق این صندوق انجام می شود و در نظر داریم تا مردم خودشان مدیریت این صندوق ها را از طریق ثبت سفارش برعهده بگیرند.


کد ملی به جای کد سهامداری


صالح گفت: برای خرید واحدهای این صندوق کد ملی هر فردی جایگزین کد سهامداری می شود تا افرادی که کد سهامداری ندارند بتوانند مشارکت کنند. همچنین ۱۵ درصد تخفیف خرید (۲ میلیون تومان) در نظر گرفته ایم و بالای آن بدون تخفیف است و همه مردم می توانند ثبت نام کنند و پیش بینی می کنیم که ۵ میلیون مردم از این مسیر وارد بازار سهام شود تا در راستای عدالت اجتماعی گام بر داریم.


تفکیک واگذاری برای استان ها


وی در ادامه افزود : ️واگذاری های از این به بعد به تفکیک استان در نقشه ایران مشخص می شود تامردم شهرستان ها به طور شفاف و با دسترسی آسان تر به اطلاعات واگذاری مریوطه داشته باشند.


اجرای دقیق انقلاب اقتصادی


رییس سازمان خصوصی سازی افزود : سیاست های اصل ۴۴ به عنوان انقلاب اقتصادی در ایران مطرح شده است و بازار سرمایه تا قبل از اجرای  اصل ۴۴ شرکت های صنعتی متنوعی نداشت اما حالا بخاطر واگذاری ها متنوع بازار سرمایه عمیق شده است.


موفقیت ۹۵ درصدی واگذاری ها


وی گفت : از  سال ۱۳۸۰ تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری به قیمت روز صورت گرفته که ۵۰۰۰ میلیارد تومان معادل ۵ درصد با چالش مواجه شده است و در مقابل بالای ۹۴ درصد واگذاری موفق و حدود ۵ درصد با چالش بوده است که باعث شده نگاه عامه مردم و افکار عمومی با توجه به حاشیه های ۱۷ ماه گذشته دامن گیر خصوصی سازی شود.


حذف چالش ها


صالح گفت : ما باید چالش های فعلی را برطرف کنیم و خطای ۵ درصدی فعلی را به صفر برسانیم تا حق و حقوق ۸۰ میلیون جمعیت ضایع نشود و با واگذاری ها ارتقای کارایی شکل بگیرد.


ارتقای عدالت اجتماعی


رییس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد : کارایی سرمایه های فیزیکی، انسانی و طبیعی، اجرای ارتقای عدالت اجتماعی با دخیل کردن مردم در بازار سرمایه از اهداف مهم سازمان خصوصی سازی است که در نهایت اقتصاد باید به دست مرد سپرده شود چرا که این حق مردم است و مردم کنشگران واقعی جامعه هستند.


شبه دولتی ها دیگر مزیت ندارند


رییس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا دریاره نقش شبه دولتی ها در فرایند واگذاری ها اعلام کرد : برخلاف گذشته در شرایط فعلی ورود شبه دولتی ها در مسیر واگذاری شرکت های دولتی فقط در شرایطی است که در برابر سایر خریداران کاملا وضعیت یکسان داشته باشند و از هیچ گونه مزیتی برای مشارکت در واگذاری ها برخوردار نیستند.


سود ۲۰۰ هزار تومانی سهام عدالت


در ادامه این نشست خبری صالح گفت : میزان سود سهام عدالت تا پایان هفته آینده میزان وصولی مشخص می شود از اول اسفند با اولویت دو قشر کمیته امداد و بهزیستی از ۳ اسفند آغاز می کنیم و تا پایان اسفند کلیه افرادی که شماره شبای بانکی ارایه کرده اند سود به حساب واریز می کنیم و قطعا از سال ۹۶ بیشتر است و پیش بینی می کنیم حدودا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.


جامعه ۴۹ میلیونی سهام عدالت


معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد : آزادسازی سهام عدالت در سال آبان ماه سال آینده پیگیری می شود اما باید همه موارد بررسی شود تا حق و حقوق جامعه ۴۹ میلیونی سهام عدالت به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.


وضعیت واگذاری پرسپولیس و استقلال


معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال اگر بخواهند پذیرش در بورس بگیرد باید برنامه ۳ ساله ارائه کنند اظهار داشت : واگذاری سرخابی ها باید روال قانونی خودش را طی کند و باید مجمع این دو باشگاه تشکیل شود تا ارزشگذاری آنها صورت بگیرد. ارزش دارایی های دو ورزشگاه سرخابی وضعیت ترازنامه هر دو تیم را مشخص می کند.


رییس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری سرخابی ها اظهار داشت : در حال حاضر تعیین حسابرس داخلی و کمیته حسابرسی در دو باشگاه سرخابی تشکیل شده و عرضه بلوکی این دو باشگاه ها هم در هیات واگذاری بررسی می شود، اما باید ابتدا میزان واقعی ارزش سرمایه های این دو باشگاه مشخص شود تا واگذاری در مسیر صحیح قرار گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر