مدیرعامل پلنت خبر داد؛

صنعت بیمه به دنبال ایجاد سامانه کشف تقلب و تخلف

مدیر عامل شبکه نوآوری پلنت از مذاکره با سه شرکت بیمه برای ایجاد سامانه‌ای برای کشف تقلب و تخلف در این صنعت خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۲۱۴
پلنت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مجید کریمی در نشستی با خبرنگاران یکی از مواردی که شرکت‌های بیمه خواهان همکاری درباره آن با این شبکه نوآوری هستند را موضوع سامانه کشف تقلب و تخلف به ویژه در رشته‌هایی مانند شخص ثالث، درمان و بدنه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که ایجاد سامانه‌های کشف تقلب و تخلف نیاز به گردآوری داده های گسترده دارد، در این راستا لازم است علاوه بر این سه شرکت، سایر شرکت‌های بیمه هم جهت تجمیع داده‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند.


وی از امضای قرارداد همکاری با برخی از شرکت‌های بیمه‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر علاوه بر موضوع سامانه کشف تقلب و تخلف، پروژههایی در خصوص بیمه‌نامه‌های مورد نیاز برای تلفن همراه و همچنین نحوه محاسبه پیمایش خودرو در بیمه‌های بدنه داریم.


مدیرعامل شبکه نوآوری پلنت توضیح داد که سامانه کشف تقلب و تخلف به این صورت عمل می‌کند که شرکت‌ها تخلفات و تقلبات کشف شده را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و با هم‌افزایی مانع از پرداخت خسارت‌های غیرواقعی می‌شوند.


کریمی در خصوص نحوه همکاری این شبکه با شرکت‌های بیمه تصریح کرد: ما از دو طریق با شرکت‌ها همکاری می‌کنیم؛ راه اول آن است که نقشه نوآوری هر شرکتی را تهیه می‌کنیم. راه دیگر نیز آن است که موضوع نوآوری در هر شرکت را که یکی از ابعاد آن استارتآپ‌ها هستند، برای آنها اجرا می‌کنیم.


وی همچنین اعلام کرد که پیش بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده به محصول برسیم. مدیرعامل شبکه نوآوری پلنت در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه قصدی برای تشکیل کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در فنآوری بلاک چین برای شخصی سازی محصولات دارد یا نه، تصریح کرد: از بین مدیران عامل شرکت‌های بیمه ۳ مدیرعامل با سابقه فنی در مذاکرات با ما تاکید داشته‌اند که برای شخصی‌سازی و تولید محصول نیاز به سرمایه‌گذاری در بلاک چین است و حتی به این سمت رفته‌اند که برای تامین سرمایه‌گذاری مورد نیاز با افراد و شرکت‌هایی خارج از صنعت بیمه وارد همکاری شوند.


کریمی درباره وابستگی این مجموعه به بیمه سامان نیز گفت: پلنت وابسته به هلدینگ سرآمد است که این هلدینگ از جمله شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی سامان محسوب می‌شود و رابطه کاری ما با این شرکت مانند سایر شرکت‌هاست و از آنها دستور نمی‌گیریم. ما مستقل هستیم.


در ابتدای این نشست نیز توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت این شبکه در خصوص جذب فعالین حوزه استارتآپ ارائه شد. براین اساس، تغییر سبک زندگی و رشد سریع شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر در روش‌های کسب وکار از جمله در صنعت بیمه شده است.


شبکه نوآوری پلنت با ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه نوآوری‌ها در صنعت بیمه با استفاده از دو روش «شتاب دهی» و «استارتاپ استودیو»، نوآوری را در چهار دسته مدل کسب و کار، فرایند، خدمت و کالا دنبال می‌کند.


این شبکه که با ۴ روش شبکه‌سازی بر پایه نوآوری، حل مسئله، توانمندسازی و رشد فعالیت می‌کند، قصد دارد تا به عنوان سرمایه‌گذار در کسب و کار استارتآپ باقی نمانده و بعد از مدتی بین یک تا ۱۰ سال از زمان تولید محصول، از کسب‌وکار خارج شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر