14 بهمن 1398 - 11:28

مجهزترین ایکس‌ری کامیونی کشور به بهره‌برداری رسید

بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کامیونی پیشرفته در نقطه مرزی و بین‌المللی و تجاری شلمچه در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد.
کد خبر : ۱۱۱۲۳۵
.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق سایر مسئولین از بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کامیونی پیشرفته در نقطه مرزی و بین المللی و تجاری شلمچه در منطقه آزاد اروند بهره برداری شد.


این دستگاه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توسط متخصصین وزارت دفاع کشورمان ساخته شده و با سرمایه گذاری اختصاصی سازمان منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.


این دستگاه مدل گنتری ( x-ray- gahtri) است و در یک ساعت حداقل ۱۲۰ کامیون را اسکن کرده و قادر است روزانه ۱۵۰۰ کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتور ها منعکس نماید.


با نصب این تجهیزات گمرک مرز تجاری شلمچه مجهز به ایکس ری کامیونی پیشرفته خواهد شد و مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور کالا از مبادی رسمی حل خواهد شد.


بندر خشک شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالیانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از این مرز به بزرگترین شریک تجاری کشورمان ینی عراق صادرات انجام می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر