14 بهمن 1398 - 17:06

واکنش رییس کل بانک مرکزی به اظهارات سفیر سوییس در تهران

رییس کل بانک مرکزی گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.
کد خبر : ۱۱۱۲۴۷
همتی

به گزارش ایبِنا، دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اظهارات سفیر سوییس در تهران، گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.  


وی در ادامه در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت های سوییسی توسط سفارت سوییس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات  پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ ماههٔ امسال وارد کشور شده است بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است.


همتی اضافه کرد: ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یکسال و نیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است. ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می دهد که علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملا توسط آمریکا تحریم شده است وگرنه نیازی به مجوز نداشت. با این حال، با تلاش‌های انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها با این تحریم‌ها مقابله شده است و داروهای مورد نیاز مردم تا کنون تامین شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.


برچسب ها: بانک مرکزی دارو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها