سرمایه بیمه ایران به ١١ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد که سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال به ١١ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
کد خبر : ۱۱۱۳۵۸
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد رضایی صبح امروز (شنبه) و در حاشیه بازدید از مرکز SRM بیمه ایران در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی وزارت اقتصاد و امور دارایی مقرر شده تا سرمایه بیمه ایران تا پایان سال به ١١ هزار میلیارد تومان برسد و با این اقدام بیمه ایران بزرگترین بیمه گر اتکایی در غرب آسیا خواهد شد.


وی افزود: با افزایش سرمایه، ظرفیت نگهداری ریسک بیمه ایران از ٣ هزار میلیارد تومان فعلی به ٦ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. مدیرعامل بیمه ایران اظهار داشت: ما ١٠ هزار نماینده جنرال، دو هزار نماینده عمر و زندگی، ٢٥٥ شعبه مستقل و ٩ شعبه خارجی داریم.


پرداخت روزانه ۴۰ میلیارد تومان خسارت


رضایی اعلام کرد: بیمه ایران روزانه و حتی با احتساب روزهای تعطیل به طور متوسط ۴۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۵ درصد در حق بیمه تولیدی و ۲۱ درصد در پرداخت خسارت رشد داشتیم، افزود: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و ۸ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد که ۸۸ درصد از فروش بیمه ایران از طریق نمایندگان این شرکت انجام می‌شود ولی برنامه آن است که ۱۰۰ درصد فروش این شرکت از طریق نمایندگان انجام شود. مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد که براساس نظرسنجی‌ها ۳۴ درصد از مردم به شرکت‌های بیمه اعتماد ندارند.


طرح بیمه ایران برای انتخابی شدن سرمایه ذخیره بیمه زندگی


رضایی یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران را تورم اعلام کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی را بیمه‌گذار انتخاب کند. بدین صورت که بیمه‌گذار تعیین کند تا بیمه ایران ذخیره ریاضی بیمه‌نامه‌اش را در طلا، مسکن یا بورس سرمایه‌گذاری کند.


وی با بیان اینکه بیمه ایران تنها شرکتی است که ذخیره بیمه زندگی را از سایر رشته‌ها جدا کرده است، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال بازده سرمایه‌گذاری بیمه ایران در بورس ۱۰۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم برای سال ۹۷ معادل ۴۵ درصد بود.


مدیرعامل بیمه ایران از ساخت بزرگترین برج دوقلوی کشور توسط این شرکت خبر داد و افزود: قصد داریم این برج را به عنوان پشتیبانی برای بیمه‌های زندگی‌مان قرار دهیم. همچنین برنامه داریم تا برای بیمه‌گذاران زندگی از طریق کارگزاری بورس بیمه ایران کد بورسی اخذ کرده و برای آنها در بورس سرمایه‌گذاری کنیم.


این مقام مسئول اعلام کرد: بیمه ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داشته و تنها شرکت بیمه‌ای بوده است که در پرداخت خسارت دیه بعد از صدور حکم دادگاه به روز بوده است. ما روزانه به یک هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی خسارت پرداخت می‌کنیم.


پرداخت خسارت تمامی خسارت دیدگان بیمه توسعه


رضایی اعلام کرد بیمه ایران تا پایان سال تمامی تعهدات باقی مانده بیمه توسعه در خصوص ۷ هزار پرونده را که حدود ۳۵۵ میلیارد تومان می‌شود، پرداخت خواهد کرد تا به طور عملی پرونده این شرکت بسته شود.


وی ادامه داد که بیمه توسعه دارای ۷۰۰ میلیارد تومان املاک است که بخشی از این املاک به صندوق تامین خسارت‌های بدنی واگذار شده و بیمه ایران تاکنون ۹۲۵ میلیارد تومان به جای خسارت پرداخت کرده است. از سوی دیگر یکی از دغدغه‌ها ما به مشکل خوردن سند برخی از این املاک است.


مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه شرکت‌های بیمه در هیچ جای دنیا از عملیات بیمه‌گری سود کسب نمی‌کنند، افزود: بدنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم تا از طریق سرمایه‌گذاری سود بیشتری حاصل کنیم.


وی خاطرنشان کرد: کارگزاری بورس بیمه ایران در سبدگردانی رتبه نخست را در بین کارگزاری‌های کشور داراست و قصد داریم تا آن را تقویت کنیم. مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه بدنبال جذب پلوهای خرد و کوچک هستیم، اظهار داشت: مراجعه به شعبات کارگزاری بورس بیمه ایران امروز بیشتر از شعبات بیمه ایران است و تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.


تبدیل شدن به اولین بیمه هوشمند کشور تا ۱۴۰۱


رضایی در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد که بدنبال آن هستیم تا سال ۱۴۰۱ به اولین شرکت بیمه هوشمند در کشور تبدیل شویم. وی توضیح داد: در حال حاضر هشت بیمه نامه از بیمه نامه های بیمه ایران از طریق اپلیکیشن «ایران من» قابل فروش است و خسارت را هم دیجیتالی پرداخت می‌کنیم. بدین صورت که بعد از وقوع خسارت عکس‌های خسارت از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌شود و با هماهنگی کارشناسان، نوبت دهی می‌شود یا واحد پرداخت خسارت سیار اعزام می‌شود.


مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد که در صورت راه افتادن پایانه‌های مکانیزه خسارت در این شرکت، بهترین خدمات به طور اتوماتیک عرضه خواهد شد.


فروش ۱۴۰۰ میلیارد تومان بیمه زندگی


رضایی اعلام کرد که در ۱۰ ماهه نخست امسال این شرکت معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان بیمه زندگی فروخته است که این رقم معادل ۱۰ درصد از کل حق بیمه تولیدی است. وی در خصوص چگونگی حل شدن موضوع ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۲.۵ هزار میلیارد تومان زیان بیمه ایران گفت: در قانون قبلی شرکت‌ها می‌توانستند از محل افزایش سرمایه این زیان را پوشش دهند اما در قانون جدید این موضوع حذف شده است و تنها راهی که می‌توانیم این است که با مدیریت ریسک، سوددهی شرکت را افزایش دهیم.


مدیرعامل بیمه ایران یکی از مزیت‌های افزایش سرمایه این شرکت را خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت عنوان کرد و اظهار داشت: ما همزمان امکان افزایش ظرفیت اتکایی را نیز خواهیم داشت.


خسارت ۱۷ میلیاردی هواپیمای کاسپین


رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره توتال لاس شدن هواپیمای کاشپین که در ماهشهر از باند خارج شده بود، نیز گفت: به طور عملی این هواپیما توتال لاس شده است. سهم بیمه ایران از خسارت این هواپیما ۵۰ درصد است و ۵۰ درصد دیگر متعلق به بیمه مرکزی و سایر شرکت‌های بیمه اتکایی است.


وی اعلام کرد: پیش بینی و ارزیابی ما این است که حدود ۱۷ میلیارد تومان باید به شرکت کاسپین خسارت پرداخت کنیم. مدیرعامل بیمه ایران در پایان مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برای سال آینده را Core Insurance، فروش املاک، سازماندهی شبکه فروش و ... عنوان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر