مقاومت لیر برابر دلار شکست

لیر ترکیه برای نخستین بار از اواخر ماه مه سال ۲۰۱۹ (خردادماه ۹۸)، با کاهش یک درصدی مواجه شد و ارزش هر دلار آمریکا به کمی بیش از ۶ لیر رسید تا از نقطه حمایتی بانک‌های دولتی این کشور، عبور کند.
کد خبر : ۱۱۱۳۹۱
لیر

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، نرخ برابری لیر ترکیه برابر دلار با کاهش یک درصدی به ۶.۰۴۸۲ لیر رسید؛ کاهش ارزش لیر پس از آن اتفاق افتاد که یک گزارش در حوزه مشاغل آمریکا به شکلی فراتر از انتظار، ارزش دلار را بالاتر از همتایان اصلی و بزرگ آن اعلام کرد. 


کاهش ارزش لیر درست برخلاف تلاش‌های دولت آنکارا در راستای افزایش ارزش آن رخ داده است. بانک‌های دولتی هفته جاری در راستای برقراری تعادل، بیش از ۴ میلیارد دلار به بازار تزریق کردند.
لیر ترکیه در طول هفته گذشته برغم نگرانی‌ها بابت تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، با نوسان یک درصدی در سطح روانی حائز اهمیت آن، در برابر دلار معامله شد. لیر در معاملات ساعت پایانی بازار ارز در استانبول بخشی از کاهش ارزش خود را جبران کرد و نرخ برابری‌اش برابر دلار به ۶.۰۲۲۲ رسید.


هفته گذشته شاخص s&P، نظام ارز ترکیه را در بخش «شناور مدیریت‌شده» طبقه بندی کرد و از مداخله بانک‌های دولتی و محدودیت‌های وضع شده توسط نهادهای تنظیم کننده بازار بر مواضع بانک های داخلی در قبال خارجی‌ها، به عنوان طرحی برای سد کردن افت ارزش لیر یاد کرد.


برچسب ها: دلار لیر مقاومت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر