20 بهمن 1398 - 12:20
با تسهیلات بانک توسعه تعاون؛

کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان مرکزی افتتاح شد

کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی با ظرفیت تولید ۴۳۰۰ تن سیب‌زمینی نیمه آماده در سال، با حمایت مالی بانک توسعه تعاون در کمیجان استان مرکزی افتتاح شد.
کد خبر : ۱۱۱۴۱۸
کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی با تسهیلات 58 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در استان مرکزی راه‌اندازی شد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در افتتاحیه طرح تولید سیب‌زمینی نیمه آماده فرنچ فرایز تحت برند «پینوکا و پوتاپ» گفت: این طرح با حمایت مالی بانک توسعه تعاون با اعطای ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات بخش ثابت و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بخش جاری و درمجموع به میزان ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات، هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر به مرحله بهره‌برداری رسیده است که این میزان تسهیلات سبب ایجاد اشتغال مستقیم جهت ۱۲۰ نفراز جوانان منطقه شده است.


وی با اشاره به این‌که تسهیلات پرداختی به این واحد تولیدی از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است در ادامه گفت: تاکنون به میزان ۴۶۵ میلیارد ریال به تعاونگران و کارآفرینان مناطق روستایی استان مرکزی تسهیلات پرداخت‌شده است.


مهدیان با اشاره به نقش مهم صنایع تبدیلی در ساماندهی کشاورزی مناطق مختلف کشور در ادامه افزود: ظرفیت طرح حدود ۴۳۰۰ تن در سال می‌باشد که با توجه به سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان کمیجان و حومه به میزان ۲۰۰ هکتار و همچنین ۷۰۰ هکتار زمین‌های قابل‌کشت سیب‌زمینی در استان همدان، راه‌اندازی این طرح می‌تواند کمک بسزایی در حمایت از کشاورزان منطقه و استان‌های هم‌جوار داشته باشد.


گفتنی است در این جلسه اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون علی‌اکبر کریمی نماینده مردم شهر اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و علی وفایی مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی حضور داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر