سهام آرامکو برای ششمین روز متوالی کاهش یافت

به دنبال سقوط ۶ درصدی بهای نفت در پایان هفته گذشته، بازار بورس عربستان موجب سقوط سهام بیشتر بازارهای منطقه خلیج فارس شد و این در حالی است که سهام شرکت نفتی آرامکو برای ششمین روز متوالی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۱۱۴۳۳
آرامکو

به گزارش ایبِنا از رویترز، بهای نفت پنجمین هفته نزولی متوالی را پشت سر گذاشت و معامله‌گران نفت پس از مشاهده آمار و ارقام مرتبط با کاهش مصرف و همچنین کاهش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا، از بازار فاصله گرفتند.


کرونا تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و همچنان به روند کاهش تقاضای نفت ادامه می‌دهد. هفته گذشته نشست اوپک پلاس و متحدان اوپک تحت رهبری روسیه، به طور مشروط پیشنهاد داد که به منظور حمایت از قیمت‌ها، تولید نفت را به اندازه ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.


با این حال، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفته بود که مسکو برای ارزیابی شرایط به زمان بیشتری نیاز دارد. شاخص بورس عربستان سعودی ۱.۲ درصد کاهش یافت که به تبع آن، سهام شرکت دولتی آرامکو سعودی، ۱.۴ درصد سقوط کرد تا پایین‌ترین سطح خود را از زمان شروع افت قیمت‌ها در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ تجربه کند.


سهام بانک الراجحی عربستان نیز ۱.۲ درصد افت داشت و سابک (شرکت صنایع پتروشیمی عربستان) هم با لغزش ۱.۶ درصدی مواجه شد. شاخص بازار بورس در دبی نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت و امارات ان‌بی‌دی (شرکت خدمات مالی و بانکداری) ۰.۸ درصد پسرفت داشت و این در حالی است که شرکت ارتباطات یکپارچه امارات نیز در آستانه نشست هیات مدیره آن در ۱۱ فوریه، با افت ۲.۱ درصدی روبرو شد.


شاخص بازار بورس قطر با کاهشی ۰.۱ درصدی روبرو شد که در نتیجه آن موجب افت ۷.۴ درصدی سهام شرکت توسعه یونایتد (UDC) شد. این شرکت روز پنج شنبه هفته گذشته با بزرگ‌ترین افت یک روزه خود از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون مواجه شد. ‌

برچسب ها: نفت سهام آرامکو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها