پیش‌بینی تداوم روزهای پُررونق و مثبت بورس

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روزهای پُررونق بورس ادامه یابد.
کد خبر : ۱۱۱۴۸۶
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

علی انارکی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه به دلیل نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد، اصلاح قیمت‌ها و شاخص بورس جای نگرانی ندارد، گفت: این حجم از نقدینگی موجب می‌شود تا روزهای مثبت و متعادل این بازار تا پایان امسال و حتی سال آینده ادامه‌دار باشد.


وضعیت کنونی بازار سرمایه به‌گونه‌ای است که به دلیل ورود نقدینگی زیاد به این بازار، این روزها شاهد گردش نقدینگی در صنایع و گروه‌های مختلف هستیم و همین عامل نیز موجب شده تا رشد و رونق معاملات در تمامی گروه‌ها و نمادهای معاملاتی اتفاق بیفتد.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که ورود نقدینگی زیاد به بازار سهام موجب بزرگ شدن این بازار شده است، افزود: البته این موضوع به این معنی نیست که سهامداران بدون توجه به مسایل بنیادی شرکت‌ها و تولید و گزارش‌های آنها اقدام به دادوستد سهام شرکت‌های مختلف کنند.


وی اضافه کرد: این در حالی است که همواره به سهامداران و سرمایه‌گذاران به ویژه تازه‌واردان به بازار سهام توصیه می‌شود که علاوه بر توجه به مسایل بنیادی شرکت‌ها به‌صورت غیرمستقیم در بازار سهام سرمایه‌گذار کنند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این راستا بهره ببرند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد، یکدیگر شاهد اصلاح قیمت سهام و شاخص بورس به معنای منفی شدن این روند نیستیم، بلکه حجم بالای نقدینگی موجود در بازار سرمایه موجب شده تا اصلاح این بازار خود را به‎ صورت آهسته شدن روند رو به رشد شاخص و قیمت‌ها نمایان کند.


وی گفت: یکی از آرزوهای دیرینه فعالان اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاران بازار سهام، ورود نقدینگی و جریان آن به سمت و سوی بازار سهام و به اصطلاح بورس‌محور شدن اقتصاد کشور بوده است که خوشبختانه در سال جاری این اتفاق افتاده؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی هدفمند و هوشیارانه این نقدینگی در بازار سهام حفظ شود و در مسیر درست خود قرار گیرد.


این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ورود نقدینگی به بازار سهام این روزها موجب شده تا حجم و ارزش معاملات این بازار رکوردهای خوبی را از خود بجای بگذارد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود این حجم و ارزش تا پایان سال نیز افزایش یابد.


وی همچنین با پیش‌بینی این که شاخص بورس تا پایان سالجاری احتمالا رقم ۵۰۰ هزار واحد را نیز خواهد دید، اذعان داشت: تاکید می‌شود که با توجه به نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد اصلاح قیمت‌ها و شاخص بورس جای نگرانی ندارد و این حجم از نقدینگی موجب می‌شود تا روزهای مثبت و متعادل این بازار تا پایان امسال و حتی سال آینده ادامه‌دار باشد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: به سهامداران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود علاوه بر رصد خبرها و گزارش‌های مختلف، حتما این خبرها را از منابع معتبر از جمله سایت کدال پیگیری کنند و شایعه و گمانه‌زنی‌ها را ملاک دادوستد سهام شرکت‌ها قرار ندهند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر