مقررات پسابرگزیت در بریتانیا مانع ورود نیروی کار کم مهارت می‌شود

بریتانیا در مقررات مربوط به اخذ ویزای کار این کشور در دوران پسابرگزیت، از ورود نیروی کار با مهارت پایین جلوگیری کرده و متقاضیان دریافت ویزای کاری این کشور را ملزم به داشتن پیش‌نیازهایی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۱۶۲۴
برگزیت

به گزارش ایبِنا از رویترز، بریتانیا در پایان ماه ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد اما یک دوره انتقالی تا ۳۱ دسامبر فعال خواهد بود؛ برهه‌ای که در جریان آن تغییرات زیادی رخ نداده و بریتانیا کماکان از مقررات این اتحادیه پیروی خواهد کرد.


در حال حاضر، شهروندان عضو اتحادیه اروپا می‌توانند آزادانه مابین کشورهای عضو رفت و آمد کنند؛ مساله‌ای که موجب شد تا در رفراندوم سال ۲۰۱۶ و در تلاش برای کاهش ورود اتباع دیگر کشورها به بریتانیا، بسیاری از شهروندان این کشور به برگزیت رای مثبت دهند.


«پریتی پَتِل» وزیر کشور انگلیس در یادداشتی در روزنامه سان انگلیسی نوشت: سیستم جدید مهاجرتی ما مانع ورود نیروی کار خارجی ارزان و کم مهارت خواهد شد. از سال آینده، تمام کارگران ماهر باید به منظور کسب ویزای کار در بریتانیا امتیازات لازم را به دست آورند. آنها باید قادر به برقراری مکالمه به زبان انگلیسی بوده، پیشنهاد کاری مستندی از سوی یک کارفرما داشته و شروط و پیش نیازهای مرتبط با دستمزد را برآورده کنند.


پتل گفته است که مطابق این برنامه، تعداد کلی نیروی کار خارجی کاهش خواهد یافت. برخی سیاستمداران ضمن مخالفت با این استدلال که محدودیت مهاجرتی ممکن است به بخش خدمات عمومی همچون سرویس سلامت همگانی صدمه وارد کند، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. آنها معتقدند برخی مناطق خاص در بریتانیا به شکلی گسترده به شهروندان اتحادیه اروپا که به عنوان پرستار و پزشک کار می‌کنند، وابسته هستند. دولت انگلیس اعلام کرده که برای افراد فعال در بخش‌های در معرض فقر نیروی کاری ماهر، امتیازات ویژه در نظر خواهد گرفت.

برچسب ها: برگزیت ویزای کار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر