دهلی‌نو در آستانه امضای قرارداد بلندمدت با مسکو برای واردات نفت

هند و روسیه مذاکرات خود را برای انعقاد قراردادی طولانی مدت به منظور وارادات نفت از مسکو به دهلی نو آغاز کردند.
کد خبر : ۱۱۱۶۶۴
روسیه

به گزارش ایبِنا از هندوستان‌تایمز، این معاهده به احتمال زیاد در جریان ملاقات ماه اکتبر «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در اجلاسی سالانه به امضا خواهد رسید.


قرارداد مذکور قرار است تا به این کشورها کمک کند تا به هدف خود در راستای رساندن حجم تجارت سالیانه از ۱۱ به ۲۵ میلیارد دلار، نایل شوند. «رومن بابوشکین» معاون اول سفیر روسیه در دهلی نو در این رابطه گفت: چند روز پیش قرارداد مهمی را با هدف انتقال دو میلیون تن نفت از روسیه به هند تا پایان سال جاری به امضا رساندیم. علاوه بر این، در حال بررسی انعقاد قراردادی بلندمدت در این زمینه هستیم.


وی ادامه داد: باید قابلیت‌های خود را به عنوان شرکایی قابل اطمینان در بخش انرژی بشناسیم. همکاری سرمایه گذاری دوطرفه در این بخش نیز مابین دو کشور حوزه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.


بابوشکین گفته است که شرکت‌های نفت و گاز هند با نگاهی مثبت در نظر دارند تا در اکتشاف گاز و نفت در شرق دور روسیه همکاری کنند. هندوستان بیش از ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند. در حال حاضر، حجم تجارت دوطرفه مابین روسیه و هند ۱۱ میلیارد دلار است و این کشورها در نظر دارند تا این رقم را تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰ میلیارد دلار برسانند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها