ریزش ۴۶۹۲ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۴۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۴۷۲ هزار و ۱۱۹ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۱۷۰۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۶۹۲) واحد ریزش معادل (۰.۹۸) درصد به ۴۷۲ هزار ۱۱۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۲۵۱) واحد افت معادل (۰.۹۸) درصد به ۱۲۵ هزار ۹۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۵۰۹) واحد ریزش معادل (۰.۳۳) درصد به ۱۴۵ هزار و ۳۲۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۳۹) واحد افت، معادل (۰.۳۳) درصد به ۱۰۱ هزار و ۴۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۴۷۱) واحد ریزش، معادل (۰.۷۸) درصد به ۵۷۰ هزار و ۳۱۹ واحد، شاخص بازار اول با (۵۱۳۵) واحد افت معادل (۱.۵۱) درصد به ۳۳۵ هزار ۶۸۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۸۲۴) واحد ریزش معادل (۰.۱۸) درصد به ۹۹۳ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد « کگل با (۴۱۳) واحد، وامید با (۳۹۵) واحد، رمپنا با (۳۳۰) واحد،  شبندر با (۲۸۳) واحد، شپدیس با (۲۵۳) واحد و رانفور با (۲۴۵) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «اطلاعات و ارتباطات با ۱۴۶۳ واحد رشد معادل ۵.۷۴ درصد به ۲۶ هزار و ۹۴۶ واحد، رایانه با (۱۰۹۹) واحد افت معادل (۳.۰۲) درصد به ۳۵ هزار و ۳۰۳ واحد، اطلاعات و ارتباطات (۱۲) واحد کاهش معادل (۳.۱۲) درصد به ۳۷۵ واحد، فنی مهندسی (۱۲۳) واحد ریزش معادل (۳.۳۰) درصد به ۳ هزار و ۶۱۵ واحد، وسایل ارتباطی با (۶۷۱) واحد کاهش، معادل (۳.۳۷) درصد به ۱۹ هزار و ۲۶۶ واحد، ذغالسنگ (۵۰۰) واحد افت معادل (۳.۴۹) درصد به ۱۳ هزار و ۸۳۴ واحد، محصولات کاغذ با با (۴۹۹۸) واحد کاهش معادل (۴.۰۴) درصد به ۱۱۸ هزار و ۶۱۳ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «کپارس، ثامان، ولصنم، فپنتا، قثابت، خرینگ و بورس»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شپدیس، غسالم، کپشیر، خمحور، غشهد، سهگمت و فروس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۷۰۶ هزار و ۱۱۲ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها