13 اسفند 1398 - 09:07
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

برنامه‌مداری بانک مرکزی برای ثبات نرخ‌ها در بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: اطمینان داریم که برنامه مداری بانک مرکزی باز هم ثبات نرخ‌ها را در بازار ارز به ارمغان خواهد آورد.
کد خبر : ۱۱۱۷۶۰
مهرداد لاهوتی

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با پیش بینی کاهش نرخ ارز در ماه های آتی، گفت: در حال حاضر جهش نرخ ها مقطعی بوده و با توجه به خریدهای پایان سال دچار رشد قیمتی شده است.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جو روانی حاکم بر بازار عامل اصلی ماندگاری حباب نرخ ارز بوده است، تصریح کرد: در ماه های اخیر نرخ ارز همسو با تورم سالانه رشد واقعی خود را داشته، از اینرو حباب بیش از آن باید کاهش یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برنامه های بانک مرکزی در حوزه ساماندهی ارزی مورد تایید است، افزود: اطمینان داریم که برنامه مداری بانک مرکزی باز هم ثبات نرخ ها را در بازار ارز به ارمغان خواهد آورد.


وی با بیان اینکه مردم نباید به التهاب های ارزی دامن بزنند، گفت: خریدهای کاذب و بیش از نیاز مصداق خریدهای کاذب و رشد بی رویه نرخ ارز در بازار است. بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه فضاهای روانی نیز نباید مردم را تحریک به خرید بیشتر کند، افزود: مردم باید بدانند که این فضای شکل گرفته پایدار نبوده، از اینرو ضرر متوجه کسانی است که درگیر بازار خرید و فروش ارز شوند.


لاهوتی تصریح کرد: خوشبختانه بانک مرکزی در این راستا برنامه های مدون و مناسبی دارد، از اینرو این اطمینان از آینده بازار می رود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع مهمی که می توان یکبار برای همیشه وضعیت ارز را ساماندهی کرده و از مفاسد در این حوزه جلوگیری کند تک نرخی کردن ارز است.

برچسب ها: نرخ ارز تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر