بیت‌کوین تحت سیاست جدید ترامپ شامل معافیت مالیاتی می‌شود؟

یکی از مقامات ارشد دولت «دونالد ترامپ» از پیشنهاد بسته محرک اقتصادی شامل سرمایه‌گذاری‌های معاف از مالیات که در مورد بیت‌کوین نیز قابل اعمال است، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۷۸۰
ترامپ

به گزارش ایبِنا از تارنمای دی‌کریپت، دولت ترامپ با هدف رونق بازار بورس و توانمند ساختن هر چه بیشتر آمریکایی‌ها برای خرید سهام و به طور بالقوه رمزارزی همچون بیت کوین، در حال بررسی تصویب قوانین محرک مالیاتی است.


براساس گزارش منابع متعدد، این پیشنهاد که با هدف توانمند کردن مردم آمریکا برای سرمایه گذاری خارج از طرح سنتی کِی ۴۰۱، (برنامه مزایای بازنشستگی) طراحی شده است، مالیات بخشی از درآمدهای خانواده‌های آمریکایی را لغو می‌کند؛ برنامه‌ای که یک کارمند را قادر می‌سازد تا بخشی از دستمزد خود را به سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل کند.


«لری کودلو» سرپرست شورای ملی اقتصادی آمریکا و مشاور ارشد ترامپ به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که این رویکرد حول محور ایجاد «حساب بانکی جهانی» بدون مالیات می‌چرخد. هرگونه سودآوری در چارچوب زمانی تعیین شده برای سرمایه گذاری که با عنوان «عواید سرمایه‌ای»  شناخته می‌شود، شامل پرداخت مالیات نمی‌شود.


الزامات مالیاتی بیت‌کوین


برای افرادی که در حوزه رمزارزها سرمایه گذاری می‌کنند، الزامات مالیاتی منشا اصلی نگرانی است از این رو یک برنامه سرمایه گذاری برای ذخیره بخشی از درآمد آن هم بدون اعمال مالیات، به طور بالقوه موجب رونق صنعت خواهد شد.


منابع مذکور به سی‌ان‌بی‌سی گفته اند که به عنوان مثال یک خانواده با درآمد سالانه ۲۰۰ هزار دلار قادر خواهد بود تا ۱۰ هزار دلار از این مبلغ را بدون آنکه شامل پرداخت مالیات شود،  سرمایه گذاری کند.


لوایح کاهش مالیات که قرار است به طور رسمی اوایل سپتامبر معرفی شود، در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری برای ترامپ به مثابه ابزاری است که وی را از سیاست‌های به اصطلاح سوسیالیستی رقبای دموکراتش متمایز می‌کند.


کاخ سفید مشتاق است تا روند سهامداری را بیش از پیش تسهیل کند؛ روندی که بنا به ادعای دولت ترامپ نتیجه مستقیم سیاست‌های اتخاذی کاخ سفید محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹ آمریکایی‌ها با ثبت بالاترین آمار سرمایه گذاری در بازار بورس از زمان «رکود بزرگ»، در مجموع ۵۵ درصد در این بازار بورس سرمایه گذاری کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر