17 اسفند 1398 - 08:39
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

ادغام بانک‌ها شفافیت عملکرد را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت استمرار دولت در ادغام بانک‌ها، گفت: با ادغام بانک‌ها علاوه بر تشدید نظارت‌ها شفافیت بیشتری نیز ایجاد می‌شود.
کد خبر : ۱۱۱۷۸۶
شعبه بانک

نادر قاضی پور در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر ضرورت استمرار دولت در ادغام بانک‌ها، گفت: ادغام و یکپارچگی بانک‌ها به انسجام بیشتر شبکه پولی و مالی کشور کمک می‌کند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادغام بانک‌های نظامی قدم مناسبی بوده اما انتظار می‌رود این موضوع در مورد سایر بانک‌ها نیز پیگیری شود، افزود: با ادغام بانک‌ها علاوه بر تشدید نظارت‌ها شفافیت‌های بیشتری نیز ایجاد می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه ادغام بانک‌ها گامی در مسیر اصلاح شبکه بانکی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید داشته، از اینرو باید این طرح با سرعت بیشتری پبگیری شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت ارایه گزارشی از سوی بانک مرکزی در خصوص ادغام بانک‌های نظامی، افزود: بانک مرکزی ضمن ارایه گزارشی در این رابطه باید از طرح جدید خود برای ادغام بانک ها نیز رونمایی کند.


این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ساماندهی نظام پولی و مالی کشور در قالب ادغام بانک‌ها به نفع شبکه اقتصادی کشور و حتی مردم است، تصریح کرد: با ادغام بانک‌ها عملکرد منفی آنها کمتر شده و به این ترتیب با اعتماد مردم به سیستم بانکی و حفظ حقوق ذی نفعان از خروج نقدینگی کلان کشور به سمت بازارهای موازی مانند طلا و ارز جلوگیری می شود.


قاضی پور ادامه داد: باید با ادغام بانک‌ها مسیر انجام رسالت اصلی از سوی شبکه پولی و مالی کشور صورت بگیرد، زیرا اکنون بسیاری از بانک‌ها در مسیر بنگاه‌داری قرار گرفته‌اند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه گزارش‌های دوره‌ای از نتایج ادغام‌های صورت گرفته در شبکه بانکی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر