دبیرکل سازمان ملل متحد:

جهان باید از آثار دراماتیک اقتصادی و بهداشتی کرونا جلوگیری کند

دبیرکل سازمان ملل متحد کشورها را ترغیب کرد تا با تامین بودجه مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی از تبدیل شدن ویروس کرونا به بحرانی با عواقب دراماتیک برای سلامت و اقتصاد دنیا، جلوگیری کنند.
کد خبر : ۱۱۱۹۱۳
سازمان ملل متحد

به گزارش ایبِنا از رویترز، «آنتونیو گوترش» در جریان بازدید از مرکز مدیریت فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی خواستار تامین بودجه تمام و کمال درخواستی این سازمان (۶۷۵ میلیون دلار) برای پوشش و پاسخگویی همه جانبه به کرونا برای مدت سه ماه شد.


وی پس از شرکت در جلسه توجیهی با دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و سایر مقامات ارشد این نهاد، گفت: تمام کشورها باید کاملا آمادگی داشته باشند، زیرا در حال حاضر این مشکل بسیاری از کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است.


گوترش ادامه داد: این بیماری هنوز قابل کنترل است اما اگر برخی کشورها در برآورده سازی و تامین کلیه الزامات ناکام بمانند، این ویروس می‌تواند از کنترل خارج شده و عواقب دراماتیکی را برای سلامت و اقتصاد جهان به بار بیاورد.


به گفته وی، درخواست‌های سازمان بهداشت جهانی برای حمایت از دولت‌ها و ممانعت از تبدیل شدن این بیماری فجیع به یک کابوس جهانی، ضروری بوده است. گوترش در پاسخ به پرسش خبرنگار شینهوا چین، گفت که کاهش آمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور روند مثبت و خوبی بوده و وی امیدوار است این روند ادامه پیدا کرده و حفظ شود.


چین آمار مبتلایان به کرونا و تعداد جان باختگان این ویروس را در داخل این کشور به ترتیب ۷۷ هزار و ۱۵۰ و ۲ هزار ۵۹۲ نفر اعلام کرده است. اما موارد جدید ابتلا به کرونا به ویژه در استان هوبی خاستگاه این ویروس و مرکز آن یعنی ووهان، در روزهای اخیر به مراتب کاهش یافته است. خارج از چین نیز کرونا تاکنون به ۲۹ کشور و قلمرو نفوذ کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر