بدنبال تسهیل محدودیت های مسافرتی؛

بنادر کانتینری چین محموله‌های سفارشی را ترخیص می‌کنند

بدنبال تسهیل شدن محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده پس از شیوع ویروس کرونا، بنادر کانتینری چین رفته رفته محموله‌های سفارش داده شده را ترخیص می کنند.
کد خبر : ۱۱۲۰۱۳
چین

به گزارش ایبِنا از رویترز، این ویروس شبه آنفولانزا که از شهر ووهان یعنی یکی از مراکز لجستیک در استان هوبی شیوع پیدا کرد، تنها در چین ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۷۸ هزار نفر را آلوده کرده است و کبمود نیروی کار که خود از قرنطینه شهرها ناشی شده است، موجب بروز اختلالی بزرگ در فعالیت بنادر این کشور شد.


چین بزرگ‌ترین اداره کننده محموله‌های کانتینری جهان است و در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد از ترافیک جهان معادل روزانه ۷۱۵ هزار کانتینر را مورد پردازش و بارگیری قرار داد اما وضع تدابیر سختگیرانه زنجیره تولید تمامی کالاها از کتانی و قطعات خودرو گرفته تا اجزای محصولات تکنولوژی و مواد غذایی را تحت الشعاع قرار داد.


میانگین زمان انتطار کشتی‌های کانتینری در ژوشان در جنوب چین، (سومین بندر کانتینری بزرگ جهان از حیث ظرفیت پردازش سالانه) از یازدهم تا هفدهم فوریه (همزمان با اعمال محدودیت های تردد برای کارگرانی که از تعطیلات تمدید شده سال نو چینی باز می‌گشتند) به بیش از ۶۰ ساعت افزایش پیدا کرد.


این رقم در مقایسه با هفته پیش از شروع تعطیلات حدود ۱۵ ساعت بیشتر بود و علاوه بر این نسبت به میانگین زمان انتظار در اوایل ژانویه و پیش از اعمال محدودیت‌های مسافرتی، نزدیک به ۲۰ ساعت طولانی تر بود.


براساس اعلام مدیر موسسه بین المللی ترابری شانگهای (SISI) «نقطه عطف فرا رسیده است. تراکم کاهش پیدا کرده و لجستیک در حال احیا شدن است.


کمبود رانندگان کامیون برای جابجایی کانتینرها به داخل و خارج از بنادر دردسرساز شده است. شهر نینگبو که ژوشان را نیز در بر می گیرد، ۲۴ هزار راننده کامیون ثبت شده دارد که ۹۵ درصد آنان از مناطق دیگر هستند و این در حالی است که تا ۱۲ فوریه شهر تنها ۸۰۰ راننده کامیون برای جابجایی در اختیار داشته که برای ساماندهی یک بندر معمولی هم کافی نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها