11 اسفند 1398 - 11:38
دراولین نشست صمیمی بزرگان کسب و کار بررسی شد؛

تعهد به سرمایه انسانی مهمترین عامل رشد صنعت خرده‌فروشی در ایران

شرکت پرداخت الکترونیک سامان میزبان اولین صمیمی با بزرگان کسب‌وکار در ایران بود و در این نشست عنوان شد که تعهد به سرمایه انسانی مهمترین عامل رشد صنعت خرده‌فروشی در ایران است.
کد خبر : ۱۱۲۰۹۶
سپ

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان، در اولین نشست صمیمی با بزرگان کسب و کار  میزبان بیش از ۳۰۰ مدیر برندهای برتر و مدیران شناخته شده اقتصادی کشور بود و توانست با برقراری زمینه‌ای برای هم‌اندیشی فرصت استفاده از تجربیات موثر این مدیران و صاحبان صنایع فراهم آورد.


در این فرصت منحصر به فرد ۳ پنل تخصصی با رویکرد ایجاد و رشد برندهای جدید در ایران و استفاده از تجربه دنیا برای پیشبرد اهداف اقتصادی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و تجربه‌ها و تخصص چندتن از متخصصان این حوزه با میهمانان در میان گذاشته شد.


پیش از آنکه نشست‌های تخصصی این مراسم آغاز شود، حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان به دلایل برگزاری این هم‌اندیشی اشاره کرد و گفت: همکاران و شرکای استراتژیک سپ در این جمع حضور یافته اند که علاوه بر ارائه سرویس اختصاصی خود تجربیات و توانایی‌های خود در آن حوزه ها را به اشتراک بگذارنند.


به گفته او این اشتراک‌گذاری نه فقط برای شرکای تجاری بلکه برای مدیران و همکاران سپ بسیار جذاب و نشدینی است.


قمصری با اشاره به اینکه  شرکت پرداخت الکترونیک سامان درحال حاضر نزدیک به یک میلیون کارت خوان فعال در سراسر کشور دارد و با بیش از ۲۰۰ صنف همکاری می‌کند، گذری هم به تنوع مشتریان شرکت زد و ادامه داد: بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مثل شرکت های هواپیمایی، اپراتورها، دانشگاه و... و. با این شرکت همکاری می کنند.


تعهد به نام؛ نشان محبوبیت برندهای ۱۰۰ ساله ایرانی


هم‌اندیشی که مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان در ابتدای سخنانش وعده داد، همان نشست‌های تخصصی بود که محورهای شنیدنی در حوزه برندینگ و یا فعالیتهای تجاری پیش بینی شده بود و با مدیریت شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران، برگزار شد.


در اولین نشست تخصصی این هم‌اندیشی صمیمانه سپ در ابتدا نادر رفتاری صاحب امتیاز برند چلوکبابی رفتاری، افشین صنایعی مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایعی در کنار شاهرخ کشاورز نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران گوشه ای از دنیای امروز برندهای ۱۰۰ ساله ایران را توضیح دادند.


رفتاری با اشاره به سابقه ۱۰۹  ساله این نام گفت: اصالت و ماندگاری در این نام آنقدر زیاد است که بسیاری از پرسنل این مجموعه سالها سابقه کار دارند.


او خوشنامی برند را یکی از مهم‌ترین نشانه های وفاداری مشتری دانست و گفت: خوشنامی برند، راه را برای جذب نسل‌های آینده برای گام برداشتن در پیشبرد اهداف همان برند هموار می کند و به آن برند اجازه می‌دهد که به سادگی از ایده‌های نو و به‌روز نسل جدید بهره بگیرد.


در کنار این برند ۱۰۰ ساله، افشین صنایعی مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایعی هم بیش از ۱۲۱ سال است که در ایران فعال است و نام خود را در صنعت پوشاک درخشان نگه داشته است.


شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران، با اشاره به پیشینه این نام، گفت: چنین تجارت‌هایی که از چند نسل قدیمی تر به ارث می رسند و بیش از ۱۰۰ سال اعتبار آنها برجسته تر می شود،  این نوید را می دهد که ادامه روند فعالیت آنها باید با همکاری نسل های جدیدتر همچنان ادامه دارد.


برای همین صنایعی هم در تکمیل گفته های کشاورز ادامه داد: ما همانند برندهای خانوادگی چون گوچی، هرمس و... وارث نامی هستیم که بیش از ۳۰ سال برای ماندگاری آن تلاش شده است. برای همین مسوولیتمان نسبت به انتقال آن به نسل آینده بیشتر و بیشتر است.


حمالیت از سرمایه انسانی؛ مهمترین ابزار رضایتمندی مشتری از برند


برای تعامل با دانش و تجربه های بزرگان کسب و کار، باید از همه زوایای هر صنف و برندی گوشهای شنیده می‌شد تا همان انتقال تجربه شبکه‌ای صورت پذیرد. سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس، پگاه گشایشی مدیرعامل برند عطری-آرایشی سفیر و علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند دیرگر مهمانان نشست تخصصی این مراسم بودند که از تاثیر سرمایه‌های انسانی در رشد برند و محصولات هر صنف سخن گفتند.


سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس با بیان اینکه صنعت خرده فروشی را یک زنجیره کامل متشکل از تجارت و نیروی انسانی معرفی کرد: عدم تولید دانش و سرمایه گذاری نکردن بر روی زیر ساخت ها به خصوص نیروی انسانی اشتباهی است که خرده فروش ها در نظر نمی گیرند و به سادگی تجارتشان را تهدید می کنند.


به گفته او منابع انسانی ۸۰ درصد یک تجارت را تشکیل می دهد و سرمایه گذاری برآن باید مداوم و متناسب با تجارت باشد.


این مدیر ارشد بازرگانی، یکی از مهمترین راه های استفاده از پتانسیل جوانان ایرانی را برای ساخت افق روشن اشتغال و اقتصاد در ایران معرفی کرد.


نگاه او به خرده فروشی و تلاش برای جذب نیروی انسانی برای پیشرفت یک تجارت را پگاه گشایشی، مدیرعامل برند عطری- آرایشی سفیر با جلب رضایت مشتری تکمیل کرد و گفت: موفقیت یک شرکت و تاثیر رضایت‌مندی مشتری و کارکنان باید مهمترین هدف هر برندی برای توسعه و رشد باشد.


به گفته او آموزش های سازمانی، و ارائه راهکارهای مناسب برای جلب رضایت مشتری، برگ برنده هر محصول و برندی است که در میان مردم پرطرفدار می شود.


علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند هم با گفته همکاران خود موافق بود و نگاه آنها را تکمیل کرد: باید در نظر بگیریم در ایران امروز، محدودیت هایی برای ورود شرکت های خارجی موجود است که شاید استفاده از تجارب آنها را سخت بکند، اما استفاده از مشاوران سرمایه گذاری داخلی و تبحر آنها در هدایت مسیر درست هر تجارت و برند می تواند این راه سخت را ساده تر کند.


استفاده از فناوری‌های روز؛ آینده‌نگری در کسب و کارهای مشهور


بهره گیری از فضای مدرن تجارت و رشد شبکه های مجازی و تعامل مردم و مشتری ها با رشد تکنولوژی، تصویر متفاوتی از تجارت در ایران و دنیا ایجاد کرده است، که در آخرین نشست تخصصی این مراسم رویکرد مدرن نان سحر، استفاده از راهکارهای پرداخت دیجیتال گروه قنادی ناتلی و رشد کسب و کار نوین در شرکت سفرهای علی بابا مورد بررسی قرار گرفت.


مهدی خان محمدی بنیان گذار گروه صنعتی نان سحر، که نگاه سنتی به نان و فرآورده های نانی را در این سالها تغییر داد، در مورد شرایط رشد این برند گفت: گروه نان سحر، درحال حاضر با ۴ شرکت برای تولید نان وشیرینی، مواد اولیه نان وشیرینی و تولید ماشین آلات است که با تاسیس یک واحد آموزشی شکلی متفاوت از گسترش تجاری یک صنعت را به ثبت رساده است.


به گفته او، بیش از آنکه مدرن شدن این صنعت و تلاش برای حذف ضایعات نان در دستور کار اولیه این برند بوده، مشتری مداری، صداقت و کیفیت بالا از مهمترین عوامل موفقیت گروه نان سحر است.


علی رحیمی زهتاب مدیرعامل برند ناتلی که خود یکی از پیشروترین راهکارهای پرداختی را در همه شعب وارد کرده، در مورد استفاده از فناوری در تجارت صحبت کرد و گفت: گرچه استفاده از فناوری‌های روز، هزینه بسیاری را برای شرکت ها دارد اما نشان از آینده‌نگری دقیق در تجارت دارد.


او معتقد است: آینده ای که منتظرش هستیم را همین امروز تصور کنیم تا به سادگی با درک موضوع به نیازهای خاص هر کدام پاسخ دهیم. ما هم برای رفع آن نیازها در واحدهای مختلف از فناوری های چابک‌کننده استفاده کرده‌ایم.


مدیرعامل شرکت سفرهای علی بابا، اما از زاویه ای دیگر به ورود کسب و کارهای نوین در تجارت صحبت کرد، او اشاره ای به مسوولیت های اجتماعی برندها و صاحبان تجارت اشاره کرد و به گوشه ای از برنامه های اجرایی علی بابا در این حوزه اشاره کرد: از ابتدای سال ۹۸ تمامی سفرهای امدادی هلال احمر و همچنین حمل ونقل کودکان محک بر عهده این تیم گذاشته شده است که البته برخی شرکت های هواپیمایی، ریلی و هتل ها نیز در این امر مشارکت داشته اند.


به گفته نیما قاضی، به غیر از مسوولیت اجتماعی که در بیرون از این کسب و کار انجام شده، اعضای شرکت و همکاران آن هم درگیر مسوولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست هستند:  ما مدتی است پروژه‌ای به نام علی‌بابای سبز را داریم که در بحث مدیریت پسماند و مصرف انرژی همه پرسنل و همکاران مجموعه درگیر این مسوولیت هستند.


بنابراین گزارش مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان، در انتهای مراسم، از مدیران و صاحبان برند مطرح که در این نشستهای تخصصی، تجربیات خود را با دیگر رقبا و بزرگان کسب و کار در میان گذاشتند تقدیر کرد و اولین تندیش این نشست سالانه را به آنها اهدا کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها