15 اسفند 1398 - 14:52

فعال‌سازی رمز دوم پویا به صورت غیرحضوری در بانک ملت

بانک ملت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری خود علاوه بر امکان فعال‌سازی رمز پویا از طریق خدمات نوین پرداخت، تمهیدات ویژه‌ای را نیز به منظور عدم مراجعه حضوری مشتری در شعب و پایانه‌های خودپرداز فراهم کرد.
کد خبر : ۱۱۲۲۸۷
رمز پویا

به گزارش ایبنا، تقریباً بیش از یکسال است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید پلیس فتا  و با هدف کاهش  جرایم ناشی از برداشت‌های غیر مجاز از حساب های مشتریان با صدور بخشنامه و اطلاعیه‌های بسیاری، طرح الزامی نمودن رمز دوم پویای کارت را به بانک ها و موسسات مالی ابلاغ نموده است.


در این راستا بانک ملت نیز پیش تر با طراحی و تولید نرم افزار رمز نگار ملت (بهمن ماه سال۱۳۹۷) و همچنین راهکار پیامکی ارسال رمز پویا به دارندگان گوشی غیر هوشمند، استفاده از خدمت رمز پویا را به مشتریان و کاربران خود جهت بهره برداری معرفی نموده است. بدین منظور این بانک در راستای توسعه خدمات غیر حضوری خود علاوه بر امکان فعال سازی رمز پویا از طریق خدمات نوین پرداخت همچون بانکداری ایتنرنتی و همراه بانک، تمهیدات ویژه ای را نیز به منظور عدم مراجعه حضوری مشتری در شعب و پایانه های خود پرداز بانک فراهم نموده است که از آن جمله می توان به فعال سازی خودکار رمز پویا برای تمامی دارندگان کارت های دارای رمز دوم فعال توسط این بانک قبل از الزامی نمودن طرح موصوف اشاره نمود.


از اینرو دارندگان کارت های بانکی ملت بدون نیاز به مراجعه حضوری، می توانند از سرویس رمز دوم پویای کارت خود جهت انجام تراکنش های بانکی بدون هیچ خللی  بهره برداری نمایند. به طوری که پس از الزامی نمودن طرح مذکور به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیون سیصد هزار تراکنش موفق با رمز دوم پویا با کارت های صادره این بانک صورت می پذیرد.


بنا بر آنچه در بالا اشاره شد بهره برداری از سرویس رمز پویا  نه تنها می تواند در کاهش مخاطرات احتمالی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن تاثیر گذار بوده، بلکه بهره برداری از آن موجب می گردد علاوه بر عدم  مراجعه حضوری مشتریان به بانک، از ازدحام و شلوغی شعب نیز در این ایام  پیشگیری نماید.


بانک ملت همواره در جهت مسئولیت های اجتماعی و صیانت از حقوق مشتریان خود با اجرای الزامی نمودن رمز پویا که به تبع مشکلاتی در جهت پیاده سازی آن نیز وجود داشته است، توانسته است تا با تلاش  و همت  تمامی کارکنان خود به خوبی آن را عملیاتی نماید. از این رو امید می‌رود که روند موفقیت این طرح عظیم و مهم روز به روز افزایش یافته و لذا شایسته است تا اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مناسب، هموطنان عزیز  وکاربران خدمات غیر حضوری را از مزایای طرح مذکور مطلع نمایند.  


برچسب ها: بانک ملت رمز پویا
ارسال‌ نظر
رایحه میرخانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
۰
مناسب است
فیلم و پخش زنده
بیشتر