کاهش ذخایر ارزی چین در پایان فوریه به ۳.۱۰۷ تریلیون دلار

شیوع سریع ویروس کرونا و آثار شدید آن بر فعالیت‌های اقتصادی موجب تضعیف یوآن شد، اما ذخایر ارزی چین در ماه فوریه کمتر از انتظارات کاهش یافت.
کد خبر : ۱۱۲۳۲۰
چین

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی چین، ذخایر ارزی این کشور در ماه فوریه با کاهش ۸.۷۷۹ دلاری به ۳.۱۰۷ تریلیون دلار رسید. اقتصاددانانی که از سوی رویترز مورد نظرخواهی قرار گرفته بودند، انتظار داشتند که به دلیل نوسانات نرخ ارز در جهان و همچنین بهای اوراق خارجی تحت اختیار دولت چین، ذخایر ارزی این کشور با کاهش ۱۵.۴۹۷ میلیارد دلاری به ۳.۱۰۰ تریلیون دلار برسد.


اتخاذ تدابیر سختگیرانه در کنترل سرمایه به پکن کمک کرد تا با وجود جنگ تجاری با آمریکا و تضعیف رشد اقتصادی داخلی، در طول سال گذشته خروج سرمایه را از کشور تحت کنترل درآورد. اما ارزش یوآن برابر دلار در فوریه ۰.۷۸ درصد افت کرد و این در حالی بود که دلار  ۰.۷۷ درصد رشد داشت.


شیوع کرونا و تدابیر سخت دولت‌ها برای مقابله با آن، رشد اقتصادی چین را در سه ماه نخست سال و در مقایسه با سه ماه پیش از آن، به نصف تقلیل داد؛ موضوعی که موجب شد تا در آخرین نظرسنجی رویترز کاهش بیشتر نرخ بهره به یکی از گزینه‌های روی میز تبدیل شود.


چین در پایان فوریه درست مشابه پایان ژانویه، ۶۲.۶۴ میلیون اونس تروآ طلا در اختیار داشت. ارزش ذخایر طلای چین در پایان فوریه به ۱۰۰.۸۵ میلیارد دلار افزایش یافت؛ این رقم در پایان ژانویه ۹۹.۲۴ میلیارد دلار بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر