تلاش آمریکا برای احیای دلار/ ریسک همچنان بالاست

ارزش دلار پس از آنکه طی روزهای گذشته برابر ین، یورو و فرانک متحمل ریزش شدیدی شد، امروز (سه‌شنبه) را باثبات آغاز کرد اما سرمایه‌گذاران هشدار دادند که ریسکی که دلار را تهدید می‌کند همچنان بالا است.
کد خبر : ۱۱۲۳۹۵
دلار

به گزارش ایبِنا از رویترز، به دنبال اظهارات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مبنی بر برگزاری نشست مطبوعاتی امروز کاخ سفید برای صحبت در خصوص اقدامات اقتصادی انجام شده در واکنش به شیوع ویروس کرونا و همزمان با رشد معاملات آتی وال استریت و احیای اوراق بهادار، دلار آمریکا احیا شد.


«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت که کاخ سفید در اقدامی به نشانه اعلام آمادگی دولت برای اتخاذ تدابیر بیشتر در راستای تعدیل ضربه اقتصادی ناشی از کرونا، هفته جاری با مقامات اجرایی بانک‌ها ملاقات خواهد کرد.


با این حال، تحلیل گران می‌گویند که هنوز برای آنکه این قیمت را پایین ترین سطح دلار دانست خیلی زود است؛ ارزش دلار روز گذشته و پس از آغاز جنگ عربستان و روسیه بر سر قیمت نفت، افت کرد.


هر دلار با رشد ۲.۳ درصدی با قیمت ۱۰۴.۷۳ برابر یِن معامله شد. ارزش دلار برابر یورو ۰.۷۲ درصد افزایش یافت و هر یورو با ۱.۱۳۵۰۰ دلار معامله شد. دلار برابر فرانک سوئیس نیز ۱.۲ درصد رشد داشت و هر دلار با ۰.۹۳۶۱ فرانک معاوضه شد.


داده‌های آماری حاکی از آن است که بانک مرکزی سوئیس در حال افزایش مداخله خود در بازار به منظور تضعیف فرانک است. دلار برابر پوند نیز با افزایش ۰.۷ درصدی روبرو بود و هر پوند با ۱.۳۰۳۶ دلار خرید و فروش شد.


قمیت معاملات آتی نفت در آسیا نیز پس از سقوط روز گذشته احیا شد، اما بسیاری از سرمایه گذاران هشدار داده‌اند که آشفتگی اخیر به اندازه ای وسیع بوده که ریسک‌های ناشی از آن همچنان پابرجا است. بر اساس اعلام یکی از مقامات چین سرعت شیوع ویروس کرونا در چین در حال کاهش است؛ بر این اساس، هر یوآن چین با اندکی رشد با قیمت ۶.۹۳۳۰ دلار معامله شد.

برچسب ها: دلار نفت کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر