خط اعتباری ۵۱ میلیارد دلاری بانک مرکزی سوئد برای مقابله با کرونا

بانک مرکزی سوئد در بحبوحه افزایش هراس‌ها از شیوع سریع ویروس کرونا در سطح جهان، از اعطای خط اعتبار ۵۱ میلیارد دلاری به بانک‌های این کشور برای وام دادن به شرکت‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۴۹۹
بانک مرکزی سوئد

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، ریکس‌بانک اعلام کرد که این تسهیلات (وام ها) با نرخ بهره ریپو (repo rate) که در حال حاضر صفر درصد است، با سررسید بازپرداخت ۲ ساله اعطا می‌شود.


«استیفان اینگوِس» رییس کل بانک مرکزی سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقداماتی را که در این برهه اتخاذ می‌شود باید نوعی بیمه قلمداد کرد؛ بیمه ای که شرکت‌های سوئدی به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط (SEMs) را قادر می‌سازد تا از حیث تامین اعتبار احساس امنیت کنند.


ریکس بانک پس از آنکه در اواخر سال ۲۰۱۹ بعد از حدود پنج سال به نرخ بهره منفی پایان داد، در فوریه ۲۰۲۰ نرخ بهره پایه را روی صفر ثابت نگه داشت.


در همسایگی سوئد نیز، بانک مرکزی نروژ نرخ بهره اصلی خود را از ۱.۵ به ۱ درصد کاهش و از اعطای تسهیلات و وام‌های فوق العاده به صنعت بانکداری خبر داد.


ریکس بنک اعلام کرده که این نهاد برای اتخاذ تدابیر بیشتر و تامین نقدینگی مورد نیاز آمادگی داشته و بر فرآیند اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های غیر مالی، نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند شرکت‌ها از این وام ها بهره مند می‌شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر