دوربرگردان طلا؛ فلز زرد ۴.۵ درصد ریزش کرد

قیمت طلا تغییر مسیر داد و با افت ۴.۵ درصدی و از دست دادن ۱۸۰ دلار از ارزش خود در مقایسه با ارتفاعات ۱۷۰۰ دلاری طول هفته، در آستانه ثبت بیشترین ریزش هفتگی خود از سال ۱۹۸۳ تاکنون قرار گرفت.
کد خبر : ۱۱۲۵۰۴
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، شاخص اسپات گلد افت ۳.۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت ۱۵۱۷.۳۸ دلار فروخته شد. طلا در پایان هفته بیش از ۹ درصد افت کرد. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با ریزش ۴.۶ درصدی با قیمت ۱۵۱۶.۶۰ دلار انجام شد.


«سوکی کوپر» تحلیل گر بانک استاندارد چارترد در این خصوص گفت: در حالی که بازار بورس همچنان تحت فشار است و نیاز به نقدینگی در بازارها موج می زند، برای طلا غیرعادی نیست که روند نزولی پیدا کند.


به دنبال گزارش‌ها مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ» بزودی در آمریکا به دلیل شیوع کرونا اعلام وضعیت اضطراری می کند، جهش وال استریت تضعیف شد. طلا پس از آنکه دوشنبه هفته گذشته با گذر از ۱۷۰۰ دلار به ازای هر اونس، بیشترین رشد خود را طی هفت سال اخیر تجربه کرد، در روزهای پایان هفته بیش از ۱۸۰ دلار از ارزش خود را از دست داد زیرا سرمایه گذاران برای پاسخ دادن به دعوت نهایی بازار، به فروش فلز زرد روی آوردند.


«تای وونگ» از موسسه BMO گفت: طلا و سهام در روزهای اخیر به شکلی مثبت با یکدیگر در ارتباط بودند، اما روز گذشته زمانی که بورس کمی احیا شد، طلا نتوانست جهش داشته باشد؛ موضوعی که نشانه خوبی نیست و از روی آوردن سرمایه گذاران به پول نقد حکایت دارد.


به دنبال این اتفاق، دلار ۱.۲ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید. از لحاظ فیزیکی و صرف نظر از بازار، فعالیت مراکز غول پیکر تجاری آسیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تحلیل رفت به ویژه بازارها در بزرگترین مصرف کننده طلای جهان یعنی چین. نقره نیز با افت ۲.۴ درصدی به ۱۵.۴۵ دلار رسید و در نتیجه در مسیر بیشترین افت هفتگی خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها