05 فروردين 1399 - 12:22
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد:

تشکر رییس‌جمهور از مردم به خاطر توجه به توصیه‌ها و هشدارها

رییس جمهور با تشکر از مردم بخاطر توجه به توصیه ها و هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا و قدردانی از فداکاری و ایثار همه کادر درمانی نظام سلامت کشور، تاکید کرد، همچنان ضروری است تماس به حداقل ممکن برسد.
کد خبر : ۱۱۲۷۸۲
روحانی

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به ارائه گزارشی در این جلسه ستاد ملی گفت که گزارش کاهش آمار ورودی به بیمارستان ها و تعداد فوتی ها بیانگر مهم بودن اقدامات انجام شده، است.


متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


از جمله مباحثی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت گزارشی بود که در آن، در مجموع این نقطه مشهود بود که ورودی به بیمارستان ها در استان ها کاهش یافته و تعداد فوتی ها هم روند کاهشی دارد که هر دو خبر برای ما مهم بود و نشان داد اقداماتی که تاکنون انجام گرفته اقدامات مهمی بوده است.


مجددا از نظام سلامت کشور که با همه زحمات و فداکاری و ایثار این کار مهم اساسی را انجام می دهند سپاسگزاری می کنیم و تشکر می کنیم از مردم بسیار عزیز کشورمان که به توصیه ها توجه می کنند و آمار نشان می دهد که اکثر مردم به همه توصیه ها توجه دارند.


یکی از مسائل مهمی که در جلسه مطرح شد این است که در سیاست ها باید به گونه ای حرکت کنیم که اولا زمان لازم را برای درمان در اختیار نظام سلامت قرار دهیم به این معنا که اگر خدایی نکرده اقداماتی انجام بگیرد که یک مرتبه پیک را در یک مقطع زمانی کوتاه بالا ببرد آن وقت امکانات درمانی ما کافی نیست و نمی تواند به این عزیزانی که مبتلا شده اند رسیدگی کند. بنابر این باید به گونه ای عمل کنیم که تخت های ما ، بخش مراقبت های ویژه ما و پزشکان و پرستاران ما توان و ظرفیت این کار را داشته باشند که الحمدالله تاکنون این روزها به همین صورت بوده و در بیمارستانی با این مشکل مواجه نشده ایم.


مساله بعدی این بود که ما از لحاظ مراقبت های بهداشتی کاری کنیم که این ویروس شیوع نیابد تا بتوانیم  این زنجیره را بشکنیم و مطرح شد که یک فرد آلوده اگر تماس عادی داشته چند نفر را آلوده می کند و اگر در حالت قرنطینه قرار گیرد، چه شرایطی خواهد داشت .

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر