10 فروردين 1399 - 12:16
به منظور تعدیل خسارات ناشی از کرونا؛

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره کارت‌های اعتباری را کاهش داد

بانک مرکزی ترکیه با هدف کاهش آثار نامطلوب اقتصادی ناشی از شیوع کووید-۱۹، حداکثر بهره‌ای که بانک‌ها بابت بدهی‌های کارت‌های اعتباری مجاز به دریافت آن هستند را کاهش داد.
کد خبر : ۱۱۲۸۶۳
کارت اعتباری

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، براساس مقررات منتشر شده توسط بانک مرکزی ترکیه در نشریه رسمی این کشور، سقف بهره قراردادی ماهانه برای بدهی‌های کارت‌های اعتباری که تراکنش‌های آنها برحسب لیر انجام می‌گیرد، با ۱۵ نقطه پایه کاهش به ۱.۲۵ درصد رسیده است. این در حالی است که حداکثر بهره پرداخت‌های معوق ماهانه از ۱.۷ به ۱.۵۵ درصد کاهش یافته است.


علاوه بر این، مطابق اعلام این بانک، نرخ بهره کارت‌های اعتباری که پرداخت‌های آنها با ارزهای خارجی صورت گرفته نیز کاهش یافته است.


این تصمیم دنباله زنجیره اقداماتی است که سیاستگذاران پولی و مالی ترکیه به منظور تعدیل و کاهش خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اتخاذ کرده اند.


بانک مرکزی ترکیه در ۱۷ مارس نرخ بهره را با کاهش یک واحد درصدی به ۹.۷۵ درصد رساند و همچنین از اقداماتی در راستای تقویت نقدینگی رونمایی کرد؛ از جمله این اقدامات می‌توان به کاهش مبلغ الزامی که اعتباردهندگان خارجی باید در حساب بانک مرکزی به اصطلاح بخوابانند، اشاره کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر