13 فروردين 1399 - 12:07
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد :

۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیشین در نظر گرفته شد.
کد خبر : ۱۱۲۹۲۰
رضا رحمانی

به گزارش ایبِنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز ۸ برابر افزایش یافت. همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی ۴ برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.


وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.


به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.


وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ ۱۲ درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.


رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.


وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر