16 فروردين 1399 - 09:25
رییس سازمان بورس:

سودآوری مهم ترین اصل تعیین قیمت شرکت‌ها است

رییس سازمان بورس اعلام کرد: سرمایه گذاران باید در خرید سهام شرکت ها به این نکته توجه کنند که سودآوری یک شرکت مهم ترین اصل در تعیین قیمت شرکت است و اگر قیمت شرکت با سودآوری تناسب ندارد، احتیاط کنند.
کد خبر : ۱۱۲۹۵۳
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، شاپور محمدی در پاسخ به این سوال که افرادی که وارد بازار سرمایه می شوند چگونه می توانند از سرمایه خود صیانت کنند؟ گفت: افراد باید حتما آموزش کافی ببینند و اصلا به شایعات توجه نکنند. به این نکته توجه کنند که هیچکس در بازار سرمایه نمی‌تواند چیزی را تضمین کند. عده ای در شبکه های مجازی غیرقانونی ادعا می کنند می توانند سود مردم را تضمین کنند که چنین چیزی در بازار سرمایه وجود ندارد و هیچ چیزی تضمینی نیست.


افق بلند مدت


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سرمایه گذاران باید در خرید سهام شرکت ها به این نکته توجه کنند که سودآوری یک شرکت مهم ترین اصل در تعیین قیمت شرکت است. اگر قیمت شرکت با سودآوری تناسب ندارد احتیاط کنند.


وی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط بازار به عوامل مختلفی از جمله میزان سود شرکت ها و مقطعی که شخص وارد بازار سرمایه می‌شود، بستگی دارد. ممکن است فرد با در نظر گرفتن افق بلندمدتی در بازار سرمایه به سود برسد اما با در نظر گرفتن افق کوتاه مدت، سودی کسب نکند.


راه سرمایه گذاری تازه واردها


محمدی با تاکید بر اینکه تازه واردها باید به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند، توضیح داد: افرادی که زمان و تخصص کافی ندارند حتما باید به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند. همچنین افراد باید بخشی از سرمایه خود را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهند.


عرضه های سال ۹۹


رییس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که عرضه های جدید  سال ۹۹ چه فرآیندی دارد، گفت: عرضه ای که در بازار سرمایه اتفاق می افتد متاثر از شرکت هایی است که تمایل دارند وارد بازار شوند. با این حال شرکت های برای ورود به بازار سرمایه باید استانداردهای لازم، اطلاعات  صحیح و شفافیت لازم را داشته باشند. هرچند سهامداران جدیدی که وارد بازار می شوند باید با عرضه کافی تقویت شوند اما از طرف دیگر نباید سهام شرکت جدید بدون استاندارد های لازم عرضه شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر