18 فروردين 1399 - 15:53

کاهش فعالیت بخش ساخت‌وساز بریتانیا بخاطر کرونا

براساس نتایج یک تحقیق، فعالیت بخش ساخت و ساز بریتانیا از زمان آغاز بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه گذشته، با سرعتی چشمگیر کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۱۳۰۲۴
بریتانیا

به گزارش ایبِنا، اعداد و ارقام منتشر شده توسط موسسه IHS Markit و Chartered Institute of Procurement and Supply، مهر تاییدی است بر اینکه فعالیت بخش خصوصی بریتانیا به طور کلی با بیشترین سرعت در ۲۰ سال اخیر کاهش پیدا کرده است.


شاخص مدیران خرید (PMI) در بخش ساختمان از ۵۲.۶ در ماه فوریه به ۳۹.۳ در ماه مارس کاهش یافت؛ این افت پایین‌ترین ریزش این شاخص از آوریل ۲۰۰۹ بوده و علاوه بر این، از میانگین پیش بینی شده توسط اقتصاددانان (۴۴ واحد) نیز بسیار پایین‌تر است.


از زمانی که این موسسه در سال ۱۹۹۷ اقدام به ثبت آمار و ارقام کرد، بیشترین افت این شاخص ۱۳ واحد بوده است.


فعالیت این بخش در حالی با چنین افتی مواجه شده است که دولت بریتانیا برای فعالیت آن به منظور مهار شیوع کرونا، دستور اکیدی را صادر نکرده است.


هفته گذشته شاخص تلفیقی مدیران خرید موسسه IHS Markit برای بخش صنعتی و خدماتی در ماه مارس پایین‌ترین سطح خود را (۳۶واحد) تجربه کرد.


علاوه بر این، گروه موسوم به انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو انگلیس، پیش‌بینی خود را از فروش خودرو در سال جاری به واسطه شیوع ویروس کرونا، به ۲۳ درصد کاهش داد و آن را به ۱.۷۳ میلیون وسیله نقلیه رساند.


فروش خودور در ماه مارس در مقایسه با زمانی مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته و این در حالی است که فروش خودرو در سه ماهه نخست سال ۳۱درصد کاهش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر