19 فروردين 1399 - 15:03
همزمان با اعلام وضعیت اضطراری؛

«آبه» از بسته محرک یک تریلیون دلاری دولت ژاپن رونمایی کرد

نخست وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) همزمان با اعلام وضعیت اضطراری در این کشور به منظور مهار شیوع ویروس کرونا، از بسته هنگفت نزدیک به یک تریلیون دلاری دولت نیز برای مقابله با آثار اقتصادی آن رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۳۰۵۱
شینزو آبه

به گزارش ایبِنا از رویترز، این وضعیت اضطراری که به مقامات قدرت بیشتری می‌دهد تا مردم را وادار کنند که در خانه مانده و کسب و کارشان را تعطیل کنند، تا ششم ماه مه پابرجا خواهد بود و برای توکیو و ۶ شهر بزرگ دیگر این کشور اعمال خواهد شد؛ مناطقی که در مجموع ۴۴ درصد جمعیت ژاپن را تشکیل می دهند.


«شینزو آبه» در جریان نشست کارگروه دولت و در یک برنامه تلویزیونی گفت: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر این است که تک تک شهروندان اقدامات ما را دستخوش تغییر کنند؛ اگر هر کدام از ما ارتباط خود را با دیگران دست کم تا ۷۰ و در بهترین حالت تا ۸۰ درصد کاهش دهیم، طی دو هفته آتی شاهد اوج ابتلا خواهیم بود.


دولت آبه علاوه بر این، به منظور تعدیل آثار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بر سومین اقتصاد بزرگ جهان، بسته محرک ۹۹۰ میلیارد دلاری را معادل ۲۰ درصد تولید اقتصادی این کشور را تصویب کرد.


بسته محرک هنگفتی که به تازگی توسط «دونالد ترامپ» رونمایی شده است، معادل ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا بوده و این رقم برای بسته محرک آلمان ۵ درصد است؛ با این حساب بسته محرک ژاپن از حیث برابری تولید ناخالص داخلی از این دو کشور پیشی گرفت.


هزینه پولی مستقیم ژاپن ۳۹.۵ تریلیون ین یا حدود ۷ درصد تولید اقتصادی این کشور است؛ رقمی که در مقایسه با همین هزینه از سوی ژاپن و به دنبال ورشکستگی بانک لیمن برادرز آمریکا در سال ۲۰۰۸، دوبرابر شده است.


آمار مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو دوبرابر شده و طی هفته گذشته به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و بیش از ۸۰ مورد جدید امروز شناسایی و گزارش شده است. در مجموع آمار مبتلایان در ژاپن از چهار هزار نفر تجاوز کرده و تلفات نیز به بیش از ۹۳ تن رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها