23 فروردين 1399 - 08:20

بازدهی ۹ درصدی شاخص بورس در هفته سوم فروردین

بازار سرمایه با افزایش ۹.۱ درصدی و بازارهای ارز(دلار) و سکه به ترتیب با افت ۲.۴ درصدی و رشد ۰.۸ درصدی سومین هفته امسال را پشت سر گذاشتند.
کد خبر : ۱۱۳۱۳۳
بورس

به گزارش ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۶.۴۵ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) بدون بازدهی و بازار سکه با افزایش ۶.۳ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۹.۱درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب افت ۲.۴ درصدی و رشد ۰.۸درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های زراعت و خدمات وابسته با ۲۱.۹ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۹.۶ درصد، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۹.۵ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی بجز اکتشاف با ۱۱۸ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۱۷.۵ درصد، خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با ۴.۴ درصد، منسوجات با ۴.۲ درصد و گروه مواد و محصولات دارویی با ۱.۵ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۱۲۳۴۷میلیون سهمی، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۱۵۵میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۲۱۲۰میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۲۰۵۵میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۱۹۴۵میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۸۳۹میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۵۸۹میلیون سهم، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۱۳۲۸میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۹۱۷ سهم و گروه سیمان، گچ و آهک با ۷۵۹میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها