25 فروردين 1399 - 08:00
دویچه بانک؛

متاثر از کرونا؛ رمزارزهای ملی احتمالا سه سال دیگر متولد می‌شوند

بانک‌های مرکزی بزرگ که به تازگی اندیشکده‌ای را برای کندوکاو در مورد ارز دیجیتال شکل داده‌اند، احتمالا رمزارز ملی خود را ظرف سه سال آتی صادر می‌کنند و پاندمی کرونا این فرآیند را تسریع کرده است.
کد خبر : ۱۱۳۲۲۲
رمزارز

به گزارش ایبِنا از بیت‌کوینیست، زمانی که بیت‌کوین برای نخستین بار پدیدار شد، بانک‌های مرکزی پتانسیل بلاک‌چین را نادیده گرفته و حتی تلاش کردند تا فراگیری آن را محدود کنند. زمانی که متوجه شدند که رمزارز تنها یک حباب نیست، برخی از آنها به این نکته اشاره کردند که شاید در آینده شاهد ظهور رمزارزهای ملی باشیم.


با این حال، لحن ادای این اظهارنظر همواره به گونه‌ای بود که گویی این اتفاق در عصر پس از انسان خردمند به وقوع خواهد پیوست. اما حالا آنها با شتاب به سمت پذیرش بلاک‌چین هجوم برده‌اند تا از این طریق بتوانند پول نقد را کنترل کنند. در حالی که بانک‌های مرکزی همچنان به بیت کوین به دیده تنفر می‌نگرند، دست کم می‌توانند نسخه انحصاری ارز دیجیتال خود را بسازند و بر آن نظارت داشته باشند.


«ماریون لابوره» تحلیلگر دویچه‌بانک در مصاحبه با رویترز گفت که بانک‌های مرکزی بزرگی که به تازگی گروهی را تشکیل داده اند تا نسخه آزمایشی رمزارز ملی را صادر کنند، به احتمال زیاد «نخستین ارز دیجیتال چند منظوره» را ظرف حدود سه سال آینده صادر خواهند کرد و شتاب آنان به واسطه پاندمی کرونا تسریع شده است.


بیت کوینیست در ژانویه سال جاری گزارش داد که بانک مرکزی اروپا به همراه بانک‌های مرکزی کانادا، انگلیس، ژاپن، سوئیس و سوئد برای ایجاد رمزارز ملی یک اندیشکده یا اتاق فکر تشکیل داده‌اند.


بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) نیز به این طرح ملحق شده است. این گروه نماینده حدود 1.5 میلیارد از جمعیت جهان است. لابوره در ادامه گفت که این گروه باید ماه جاری برای بحث و تبادل نظر در خصوص ارزهای دیجیتال تشکیل جلسه می‌داد اما وضعیت برپایی این نشست در شرایط فعلی مبهم است. با این وجود، بانک‌های مرکزی در حال حاضر و در جریان بدترین بحران مالی دهه های اخیر باید به شکلی بسیار گسترده به شرکت ها و خانواده ها پول تزریق کنند. ارزهای دیجیتال برپایه بلاک چین می توانند به آنها در تسهیل بسیاری از فرآیندها و اقدامات کمک کند.


براساس اظهارات لابوره، رمزارزهای ملی به بانک‌های مرکزی کمک خواهد کرد تا برنامه‌های تسهیل کمی خود را بهبود ببخشند، زیرا این ارزها می‌توانند پول را به طور مستقیم به شرکت ها و خانواده ها انتقال دهند.


اگرچه ما همین حالا نیز در حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری خود پول دیجیتال داریم اما رمزارزهای ملی از آن جهت متفاوت هستند که در زنجیره بلوک هایی قانونی جای خواهند گرفت؛ افراد و شرکت‌ها نیز به احتمال زیاد از کیف پول دیجیتال خود بهره‌مند خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها