25 فروردين 1399 - 13:14
گلدمن ساکس:

قیمت نفت همچنان روند کاهشی خواهد داشت

بانک گلدمن ساکس با استناد به اینکه توافق تاریخی اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، قادر به جبران کاهش شدید تقاضا نیست، از ادامه روند کاهشی قیمت نفت طی هفته های آتی خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۲۵۶
گلدمن ساکس

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس شب گذشته اعلام کردند که به منظور ممانعت از کاهش قیمت ها، بر سر کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت برای ماه های مه و ژوئن به توافق رسیده اند.


در نتیجه این تصمیم، گلدمن ساکس برای قیمت نفت در کوتاه مدت، روند نزولی نگران کننده ای را پیش بینی می کند به طوری که طبق پیش بینی این بانک نفت خام برنت حوالی بشکه ای ۲۰ دلار نوسان خواهد کرد؛ با این وجود برآورد گلدمن ساکس از این شاخص جهانی سبقت از همتای آمریکایی است زیرا میزان صادرات تولیدکنندگان اوپک پلاس احتمالا کاهش یافته و در نتیجه آن فضای انبارهای اشباع شده نفت، آزاد خواهد شد.


این بانک در ادامه اعلام کرد که حتی با وجود موافقت کامل اعضای اصلی اوپک برای کاهش تولیدات و همچنین موافقت ۵۰ درصدی کشورهای غیرعضو که برای تحدید تولیدات در ماه مه توافق کرده اند؛ کاهش داوطلبانه تولیدات در مقایسه با سطوح سه ماهه نخست، تنها به معنای کاهش ۴.۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود؛ علاوه بر این، کاهش بیشتر تولیدات از سوی کشورهای گروه جی ۲۰ نیز کمک زیادی نخواهد کرد.


در یادداشت این بانک آمده است: در نهایت، مفهموم ساده این حرف این است که کاهش داوطلبانه تولیدات برای جبران کاهش تقاضای نفت در ماه های آوریل و مه که به طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون بشکه بود، کفایت نخواهد کرد.


پس از توافق اوپک پلاس، هم قیمت نفت خام برنت و هم وست تگزاس اینترمیدیت افزایش موقتی را تجربه کردند. مورگان استنلی یکی دیگر از بانک های وال استریت، پیش بینی های خود را برای قیمت طلا افزایش داد و اعلام کرد که در حالی که توافق اوپک پلاس مانع افزایش چشمگیر موجودی انبارها در ماه های آتی نمی شود اما به کاهش موجودی انبارها در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ منجر خواهد شد.


مورگان استنلی پیش بینی خود را از قیمت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت در سه ماهه سوم سال به ترتیب از ۲۵ و ۲۲.۵۰ دلار به ۳۰ و ۲۷.۵۰ دلار افزایش داد. این بانک پیش بینی خود را برای سه ماهه چهارم نیز برای هر کدام از شاخص ها، پنج دلار افزایش داد. مورگان استنلی پیش بینی کرده بود در سه ماهه دوم سال و در مقایسه با مدتی مشابه در سال گذشته، تقاضای جهانی حدود ۱۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر