26 فروردين 1399 - 08:36
آقاپور علیشاهی با ایبِنا عنوان کرد:

اولویت‌های شبکه بانکی در پساکرونا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه شهدای شبکه بانکی نیز مانند شهدای درمان خط مقدم مقابله با کرونا هستند، گفت: در شرایط پساکرونا باید بانک مرکزی اولویت های را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر : ۱۱۳۲۷۱
شعبه بانک

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه کارمندان شبکه بانکی نیز به مثابه کادر درمان در خط مقدم شهدای خدمت در نتیجه شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، گفت: لازم است با کاهش حضور غیر ضرور در بانک ها قدردان این عزیزان باشیم.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش انجام کارهای بانکی در روزهای شیوع کرونا دلیلی بر ضرورت کاهش شعب یا حتی تعداد کارمندان بانک ها در آینده نیست، افزود: در شرایط فعلی مردم بسیاری از اقدامات بانکی خود را انجام نداده اند و به طور حتم با مهار کرونا همه اقدامات از سر گرفته خواهد شد از این رو نمی توان انتظار کاهش نیروهای شبکه بانکی یا حتی شعب آن را داشت.


وی با بیان اینکه بانک ها اموال مازاد بسیاری دارند که طبق قانون موظف به واگذاری آن در راستای چالاکی بیشتر هستند، تصریح کرد: بسیاری از شرکت های تحت مالکیت بانک ها اکنون به صورت خصولتی اداره می شود که لازم است تعیین تکلیفی در این حوزه نیز صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بانک ها باید در شرایط مناسب نسبت به واگذاری اموال مازاد خود به مردم اقدام کنند، گفت: رقم دارایی های مازاد شبکه بانکی قابل توجه بوده از این رو باید از این فرصت در مسیر بانکداری صحیح استفاده کنند.


آقاپور علیشاهی با بیان اینکه بانکداری صحیح بانک ها با واگذاری اموال مازاد می تواند جهشی در اقتصاد کشور باشد، افزود: این موضوع طبق قانون باید با عادی شدن شرایط کشور از سوی بانک ها پیگیری شود.


وی همچنین با اشاره به دیگر اولویت شبکه بانکی در حوزه بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: به طور حتم توسعه بانکداری الکترونیکی و آموزش همگانی در این رابطه پس از واگذاری اموال مازاد مهم ترین اولویت شبکه بانکی پس از مهار کرونا باید باشد.


آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه حذف بوروکراسی های اداری نیز دیگر اولویت ها در این حوزه است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز قوانین لازم برای امضای الکترونیکی را در مجلس و قوه قضاییه تصویب نکرده ایم از این رو نمی توانیم توقع انجام همه امور به صورت الکترونیکی را داشته باشیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایجاد زیرساخت ها و تامین امنیت لازم برای توسعه بانکداری الکترونیک لازم است از این رو بانک مرکزی باید در این حوزه نیز متمرکز شود.

برچسب ها: شبکه بانکی کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر