27 فروردين 1399 - 16:03
سه درخواست کریمی از جهانگیری؛

درگذشتگان صنعت بیمه به دلیل کرونا شهید محسوب شوند

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در نامه ای به معاون اول رییس جمهور درخواست کرد درگذشتگان صنعت بیمه به دلیل بیماری کرونا همانند سایر فداکاران خدمت به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.
کد خبر : ۱۱۳۳۵۵
سیدمحمد کریمی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمد کریمی در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور مطالبات سه گانه صنعت بیمه از دولت تدبیر و امید را مطرح کرد.


وی از جهانگیری درخواست کرد درگذشتگان صنعت بیمه همانند سایر فداکاران خدمت بعنوان شهید خدمت محسوب شوند تا ضمن ثبت در تاریخ، خانواده های گران‌قدرشان که نوعا از اقشار جوان جامعه هستند از امتیازات آن بهره‌مند شوند.


کریمی در بخش دیگر مکاتبه خود از معاون رییس جمهور درخواست کرد دولت بابت مالیات برارزش افزوده ناشی از عدم دریافت حق بیمه بخصوص در این ایام و شرایط خاص فرصتی سه ماهه قائل شده و ترتیبی اتخاذ شود که وجوه این سه ماه متناسب با وصول مطالبات از بیمه گذاران و بصورت قسطی اخذ شود بگونه‌ای که تا پایان سال پرداخت و تسویه شود.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران همچنین درخواست داشت در ستاد ملی کرونا امتیازاتی که به سایر واحدهای خدمات رسان اختصاص می‌یابد عینا برای صنعت بیمه و عوامل مربوطه نیز در نظر گرفته شود.


متن کامل نامه مهم کریمی خطاب به جهانگیری را در ادامه می خوانید:


برادر ارجمند جناب آقای دکتر جهانگیری


معاون اول محترم ریاست جمهوری


با سلام و احترام؛


ضمن آرزوی توفیق الهی روزافزون، همانگونه که مستحضرید یکی از شاخصهای توسعه یافتگی کشورها ضریب نفوذ بیمه می باشد و صنعت بیمه در آرامش و اطمینان مردم نسبت به آینده خود نقش موثری دارد بویژه اینکه عملکرد بیمه ها در زمان تحریم و پوشش بیمه ای فعالیت های منابع کلان اقتصادی اعم از کشتیرانی، نفتکشهای بزرگ دریائی، هواپیماهها، پالایشگاهها، پتروشیمی ها و بسیاری از بخش ها و منابع اقتصادی علاوه بر بیمه نامه های متداول مورد نیاز مردم قابل اهمیت می باشد.


در شرایط حساس موجود و به جهت شیوع ویروس کرونا و اقدامات بسیار چشمگیر تمامی ارکان و اجزای کشور بویژه تصمیمات و اقدامات اخیر دولت محترم و وزارت محترم بهداشت و درمان و کادر درمانی کشور و هدایتهای موثر و خوب حضرتعالی قابل تقدیر و ستایش می باشد و طبیعی است که در کشور اسلامی و بخصوص در شرایط تحریمهای ناجوانمردانه و دشمنی کینه توزانه بد خواهان کشور، همه آحاد جامعه را برآن می دارد که حامی و پشتیبان یکدیگر باشند و بگونه ای ایفای وظیفه نمایند که موجبات آرامش و آسایش مردم فراهم گردد.


حال با شناختی که از جنابعالی داریم و حضور مبارکتان در همایش و بزرگداشت سیزدهم آذرماه (روز بیمه) در چند سال اخیر و بویژه حضور ریاست محترم جمهور در سالروز بیمه در سال ۹۸ مطمئن هستیم برای معرفی صنعت بیمه و بیان خدمات و تلاشهای این عزیزان نیازی به توضیحات بیشتر نیست لکن جهت مزید استحضار حضرتعالی لازم است خدمات فداکارانه مدیران، کارکنان، کارگزاران، نمایندگان و کلیه فعالین صنعت بیمه از بدو شروع و شیوع این بیماری را مختصرا به شرح زیر تقدیم نمائیم.


الف- از ابتدای شیوع این بیماری و بلحاظ پرهیز کاهش مراجعات مردم با تاکید و هدایت رئیس کل محترم بیمه مرکزی بعنوان نماینده حاکمیت در صنعت بیمه، بیمه نامه های مردم تا پایان پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تمدید گردید و حتی در این وضعیت (بعضا عدم پرداخت حق بیمه) خسارتهای بیمه گذاران نیز پرداخت گردید با این توضیح تصدیق می فرمائید که کار فوق العاده ای می باشد.



ب- تلاش شد در پایان سال تمامی خسارتهای معوق که مراحل قانونی آن انجام شده توسط شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی در سطح کشور پرداخت گردد که حداقل بخش عمده ای از دغدغه های بیمه گذاران خسارت دیده در این شرایط مرتفع شود.


ج- در طول این ایام و بخصوص روزهای تعطیل و قرنطینه، واحدهای صفی صنعت بیمه (واحدهای ارزیابی، پرداخت خسارت و نمایندگی های بیمه) همانند بسیاری از واحدهای خدمتگزار با کمال فداکاری وظایف خود را نسبت به ارائه خدمت در ارزیابی و پرداخت خسارتهای مردم اعم از شخص ثالث و درمان تکمیلی و سایر بیمه نامه ها اقدام نمودند و در این راه تعدادی از همکاران شرکتهای بیمه جان خود را از دست دادند که برای این عزیزان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی از درگاه خداوند آرزو می نمائیم.


د- کلیه توان، همت و امکانات شرکتها بکار گرفته شد که حتی المقدور هزینه های درمان تکمیلی بیمه گذاران و مطالبات بیمارستانها، ازمایشگاها و داروخانه ها پرداخت شود که در ایفای وظایف درمانی و مبارزه با کرونا مشکلی فراهم نشود.


علیرغم این اقدامات موثر این سربازان بی منت، هیچ امتیازی از دولت دریافت و یا مطالب ننموده اند بلکه همواره علاوه بر ارائه خدمت به مردم به وزارت بهداشت و درمان برای کمک به جبران هزینه های ناشی از تصادفات، نیروی انتظامی و صندوق تامین خسارتهای بدنی، پرداختهای قابل توجه داشته اند همچنین از جمله مودیان خوش حساب در پرداخت انواع عوارض و مالیاتهای مختلف مقرر در قانون می باشند و قریب سیصد هزار فرصت شغلی را نیز اداره و مراقبت نموده اند و در این شرایط دشوار نیروی انسانی خود را نیز تعدیل ننموده اند، با این وجود متاسفانه هیچگاه خدمات این عزیزان در مراجع تصمیم گیری و سایر مجامع عمومی مطرح نشده و حتی از اخبار شنیده شد که برای عزیزان درگذشته نظام بانکی درخواست امتیاز شهید خدمت گردیده که کار خداپسندانه ای است ولی متاسفانه هیچ جایگاهی برای فداکاران عرصه بیمه لحاظ نشده است.


بنابراین از باب خدا قوتی و جبران زحمت این تلاشگران عرصه خدمت که بهترین پشتیبان اقتصاد ملی در سال جهش تولید هستند موارد زیر بنمایندگی از سوی کلیه شرکتهای بیمه بازرگانی مورد درخواست و انتظار است  که استدعا دارد دستورات جدی در این خصوص صادر فرمائید.


درگذشتگان صنعت بیمه همانند سایر فداکاران خدمت بعنوان شهید خدمت محسوب شوند تا ضمن ثبت در تاریخ، خانواده های گرانقدرشان که نوعا از اقشار جوان جامعه هستند از امتیازات آن بهره مند شوند.


به سازمان امور مالیاتی کشور دستور فرمائید برای مالیات برارزش افزوده ناشی از عدم دریافت حق بیمه بخصوص در این ایام و شرایط خاص فرصتی سه ماهه قائل شده و ترتیبی داده شود که بدهی این سه ماه متناسب با وصول مطالبات از بیمه گذاران و بصورت قسطی بگونه ای که تا پایان سال تسویه گردد پرداخت شود.


در ستاد ملی کرونا امتیازاتی که به سایر واحدهای خدمات رسان اختصاص می یابد عینا برای صنعت بیمه و عوامل مربوطه در نظر گرفته شود.


جناب آقای دکتر جهانگیری استدعا و انتظار داریم با دستورات جدی جنابعالی، انگیزه خدمت مضاعف برای همکاران خدمتگزار در صنعت بیمه کشور فراهم شود و چنین استنباط نگردد که این خدمتگزاران صدیق فراموش شده و یا مورد کم مهری قرار گرفته اند.


از لطف و محبت آن برادر گرامی پیشاپیش سپاسگزاری می نمائیم.


سید محمد کریمی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر