30 فروردين 1399 - 08:36
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

تاثیر مثبت حمایت‌های بنیادی ارکان اقتصادی در رونق بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حمایت‌هایی که متولیان اقتصادی کشور از بازار سرمایه می‌کنند، یکی از مهمترین عوامل افزایش جو خوش‌بینی و ورود نقدینگی بیشتر به بازار سهام است.
کد خبر : ۱۱۳۳۹۶
بورس

علیرضا انارکی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم روند ورود نقدینگی به بازار سرمایه گفت: با توجه به رکودی که در سایر بازارها حاکم می‌باشد، بسیار طبیعی است که نقدینگی به سمت بازار سهام روانه شود و همین موج نقدینگی است که باعث شده تا روند رو به رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها ادامه داشته باشد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته جای خرسندی است که نقدینگی بازار سهام را برای خود در اقتصاد کشور پیدا کرده است، چرا که این نقدینگی در اختیار بنگاه‌ها و صنایع برای تامین مالی ارزان و سریع قرار می‌گیرد که در صورت استفاده بهینه از آن می‌توانیم شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات و کالاها در کشور باشیم.


وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مزایای قابل توجه حضور نقدینگی در بازار سرمایه افزایش سطح سواد مالی اقشار مختلف مردم است و همین عامل نیز می‌تواند به ارتقا و بهبود شرایط اقتصادی کشور در بلندمدت کمک کند.


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: متاسفانه در طی سال‌های گذشته اقدام مناسب و موثری در راستای فرهنگ‌سازی و بهبود جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور انجام نشده است و حالا که به لطف رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها، نقدینگی به سمت بازار سهام روانه شده است و به این جهت مردم با مفاهیم مالی آشنایی پیدا می‌کنند، باید از این فرصت برای گسترش بیشتر فرهنگ سهامداران و تحلیل درست در اقتصاد استفاده کنیم.


وی با پیش‌بینی این که روند رو به رشد بازار سرمایه ادامه‌دار باشد، گفت: حمایت‌هایی که متولیان اقتصادی کشور از بازار سرمایه می‌کنند یکی از مهمترین عوامل بهبود جایگاه این بازار در اقتصاد کشور و همچنین افزایش ورود نقدینگی به بازار سهام می‌باشد و این روزها شاهد جو خوش‌بینی در بازار سهام هستیم.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه سهام شستا در بورس نیز اذعان داشت: یکی از بهترین اقداماتی که متولیان بازار سرمایه و دولت می‌توانند و باید انجام دهند، جذب نقدینگی قابل توجهی است که به سمت این بازار روانه شده است و کماکان ورود نقدینگی به این بازار ادامه دارد. بنابراین بهترین اقدام در این زمینه عرضه حساب شده و برنامه‌ریزی شده سهام شرکت‌های دولتی و نیز پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ است که می‌تواند عطش تقاضا را در بازار سهام متعادل کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها