30 فروردين 1399 - 14:19

سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد دلاری کانادا در بخش انرژیِ کرونازده

کانادا به منظور کمک به صنعت نفت و گاز این کشور که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شدت لطمه خورده است، ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۳۴۱۵
کانادا

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، صنعت نفت و گاز کانادا که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، دولت اُتاوا را به منظور مقابله با آثار ناشی از پاندمی و سقوط قیمت نفت، مجبور به آزادسازی اعتبار و منابع مالی کرده است.


«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت که کارکنان بخش انرژی با «سطوح مختلف فاجعه» مواجه شده ‌اند و اتاوا برای تمیزکاری چاه‌های نفت و گاز و رها شده در سه ایالت که به «چاه‌های یتیم» موسوم هستند، ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.


ترودو در این باره گفت: هدف ما اشتغال‌زایی فوری در سه ایالت، کمک به شرکت‌ها برای جلوگیری از ورشکستگی و حمایت از اهدافمان در حوزه محیط زیست است.


اتاوا علاوه بر این به منظور فراهم کردن وام برای شرکت‌ها در راستای توانمندسازی آنها در راستای کاهش گازهای مضر همچون متان، اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری (کانادا) را تامین می‌کند.


دولت این کشور کمی بعد اعلام کرد که بانک توسعه تجارت کانادا برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، وام‌های تجاری به ارزش ۱۵ تا ۶۰ میلیون دلار کانادا فراهم خواهد آورد؛ وام‌هایی که به تامین نقدینگی آنها برای ۱۲ ماه کمک خواهد کرد.


ترودو همچنین اعلام کرد که کانادا برای کمک به کسب و کارهای کوچک اعتبار ۹۶۲ میلیون دلاری را در اختیار سازمان های توسعه منطقه‌ای قرار خواهد داد و برای حمایت از هنر، فرهنگ و ورزش ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند.


کانادا به تازگی به منظور کمک به شرکت‌ها و افراد در دوران قرنطینه و تعطیلی کسب و کار، از بسته ۸۲.۰۸ میلیارد دلاری (آمریکا) خود در قالب هزینه مستقیم رونمایی کرد.


براساس اعلام مقامات کانادا، تعداد تلفات ناشی از کووید-۱۹ امروز به یک هزار و ۲۵۰ نفر رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر