01 ارديبهشت 1399 - 12:16
متاثر از شیوع کووید-۱۹؛

درآمدهای مالی چین در ماه مارس ۲۶.۱ درصد کاهش یافته است

براساس اعلام مقامات چین، درآمدهای مالی دولتی این کشور در ماه مارس تحت تاثیر پاندمی کرونا در مقایسه با سال گذشته ۲۶.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۱۳۴۷۴
چین

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، پس از این ضربه سخت، انتظار می رود دولت چین برای تامین بودجه محرک های مورد نیازش در راستای تقویت رشد اقتصادی نزولی این کشور، بیش از پیش به قرض و وام وابسته شود.


«لیو جین‌یون» یکی از مقامات وزارت دارایی چین اعلام کرد که درآمدهای دولتی در سه ماهه نخست سال و در مقایسه با سال پیش ۱۴.۳ درصد کاهش یافته و به ۶۴۹.۷۵ میلیارد دلار رسیده است.


به گفته جین‌یون، این ریزش درآمد به دلیل شیوع ویروس کرونا و تسهیلات مالیاتی اعطا شده از سوی دولت بوده است. وی پیش بینی می‌کند که درآمدهای مالی در سه ماهه دوم سال نیز کاهش پیدا کند.


مقامات وزارت دارایی چین می گویند که با وجود اینکه تلاش‌های دولت مرکزی برای افزایش پرداخت‌ها به مقامات منطقه‌ای می‌تواند کمی از فشار را تعدیل کند اما برخی از دولت‌های محلی در چین برای ادامه فعالیت‌های اولیه خود و پرداخت دستمزدها در تقلا هستند.


آمار و ارقام منتشر شده روز جمعه حاکی از آن بود که اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال جاری و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز خرید، برای نخستین بار منقبض شده ست.


هزینه‌های دولت در بازه زمانی ژانویه تا مارس با کاهش ۵.۷ درصدی به ۵.۵۲۸ تریلیون یوآن رسیده است.


براساس آمار، درآمدهای مالیاتی در ماه مارس نسبت به سال گذشته ۱۶.۴ درصد کاهش داشته و این در حالی است که درآمدهای غیرمالیاتی ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مخارج و مالیات بر شرکت‌ها به ترتیب ۲۳.۶، ۱۶.۴ و ۱۲.۸ درصد کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر