06 ارديبهشت 1399 - 07:54

دلار دیجیتال استارت‌آپ کلمبیایی به کمک ونزوئلای غرق در تورم شتافت

استارت‌آپ کلمبیایی فعال در حوزه فین‌تک و جابجایی پول، از«دلار دیجیتال» خود رونمایی کرد؛ دلاری مصنوعی با پشتوانه بیت کوین که ونزوئلایی‌ها می‌توانند از آن برای پرداخت و جابجایی پول استفاده کنند.
کد خبر : ۱۱۳۵۹۹
ونزئولا

به گزارش ایبِنا به نقل از کوین تلگرافه والیو استارت‌آپ چند ملیتی مستقر در کلمبیا که در زمینه پرداخت پول فعالیت می‌کند، این دلار دیجیتال را به عنوان ابزاری برای مردم ونزوئلا به منظور دسترسی به دارایی باثبات و میانبری برای دور زدن تورم شدید گریبانگیر اقتصاد این کشور، راه اندازی کرده است.


«سایمون چامورو» مدیر عامل والیو ۲۳ آوریل در توییتی نوشت که راه اندازی مرحله ابتدایی دلار دیجیتال این شرکت انجام شده است.


دلار مصنوعی والیو در یک نرم افزار کیف پول در گوشی همراه نگهداری شده و می‌توان آن را بدون هزینه در میان کاربران ونزوئلایی توزیع و ارسال کرد. اگرچه این دلار مصنوعی از طریق بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود اما کاربران بدون هیچ دانشی در مورد رمزارز می‌توانند به راحتی با سپرده گذاری پول نقد در یکی از هزاران شعب پرداخت والیو در کلمبیا، نسبت به خرید و انتقال دلار دیجیتال اقدام کنند.


«سید رامش» یک مشاور در حوزه استارت‌آپ‌های نوپا، با انتشار ویدئویی جزئیات عملکرد این نرم افزار را توضیح داد و در جریان این ویدئو آموزشی چومارو ظرف کمتر از ۳۰ ثانیه یک دلار دیجیتال را از طریق گوشی همراهش برای وی ارسال کرد.


«دلار دیجیتال» راه حلی برای «تورم شدید»


مدیرعامل والیو به سیل کارگران خارجی سرازیر شده از ونزوئلا به کلمبیا به عنوان منبع الهامی برای راه اندازی پروژه دلار دیجیتال اشاره کرد زیرا پس از آنکه وسترن یونین و مانی‌گرم (دو شرکت بزرگ و عمده در زمینه جابجایی شتابان پول) به شکلی فزاینده تحت مقررات نظارتی آمریکا در حوزه ورود و خروج سرمایه خارجی قرار گرفتند، بسیاری از آنان (مهاجران) از بازار سیاه پرخطری که برای جابجایی پول ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.


والیو برای مدت هفت ماه برای ونزوئلایی‌ها خدمات انتقال ارز رایج این کشور را فراهم می‌کرد اما تورم شدید موجب شد تا در زمانی که صرف انتقال وجوه می‌شد، دریافت کنندگان پول، دست خالی بمانند.


«آلخاندرو ماچادو» رییس بخش تحقیقات والیو اوایل ماه جاری در توییتی نوشت: ۹۹ درصد وجوه انتقالی هنوز با بولیوار ونزوئلا می‌رسند، دلار نقد به سختی بین کشورها جابجا می‌شود به ویژه در بحبوحه قرنطینه ناشی از کووید-۱۹.


در حالی که ونزوئلایی‌ها تورم شدیدی را تجربه می‌کنند، برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا و استرالیا به دلیل ریزش تقاضا ناشی از قرنطینه به سمت تورم منفی در حرکت هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر