06 ارديبهشت 1399 - 13:45
جهانگیری در پاسخ به نامه خوانساری خواستار شد؛

رسیدگی به پیشنهادهای مالیاتی اتاق تهران در دولت

معاون اول رییس‎ جمهور در پاسخ به نامه رییس اتاق تهران که در آن راهکارهایی برای ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی در دوره کرونا پیشنهاد شده بود، از وزیر اقتصاد خواست نسبت به حل موارد درخواست شده اقدام کند.
کد خبر : ۱۱۳۶۲۳
جهانگیری

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری، به تازگی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شش راهکار مرتبط با حمایت مالیاتی از بنگاه‌های اقتصادی پیشنهاد کرد؛ بنگاه‌هایی که طی دست‌کم دو ماه اخیر کسب‌وکارشان به دنبال شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های پیشگیری، مختل شده ‌است.


رییس اتاق تهران در این نامه، از معاون اول رییس‌جمهور خواسته بود تا عملیات وصول و اجرای مالیات از بنگاه‌های آسیب‌دیده به طور موقت در شش ماهه نخست سال جاری متوقف شود. این نامه توسط معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این که «مساله مهمی است، جهت بررسی، اقدام لازم و اعلام نتیجه» به فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی ارجاع شده است.


هم‌چنین رونوشتی از این نامه برای سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور ارسال شده است. اسحاق جهانگیری در این رونوشت از معاون خود خواسته این مساله را «پیگیری و به حل موارد درخواستی کمک کند. »


در نامه مسعود خوانساری به اسحاق جهانگیری، شش راهکار برای تسهیل مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کنونی، به شرح زیر پیشنهاد شده بود:


۱- مواعد مقرر در مواد (۱۰۰) و (۱۱۰) قانون مالیات‌های مستقیم، موضوع تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی، همچنین گزارشات موضوع مواد (۱۶۹ مکرر) و (۲۷۲) قانون مذکور و اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده (۲۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید شود.


۲- متناسب با تمدید درخواستی در بند یک نامه حاضر، مواعد موضوعه رسیدگی مالیاتی قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حسب مورد به مدت ۳ ماه تمدید شود.


۳- سررسید و مهلت مقرر در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی، موضوع نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید شود.


۴- عملیات وصول و اجراء مالیات موقتا در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ متوقف شود.


۵- سررسید پرداخت اقساط بدهی قطعی مالیاتی مودیان در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید شود.


۶- مقررات مربوط به تعیین خسارت بنگاه‌های اقتصادی جهت برخورداری از تسهیلات ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم، با رعایت مواد ۱، ۲، ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تدوین و تصویب شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر