07 ارديبهشت 1399 - 13:34

شاخص بورس ۷۹۷۰۰۰ واحدی شد

شاخص بورس با رشدی بیش از ۲۷ هزار واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۷۹۷ هزار و ۲۰۸ واحد رسید تا در آستانه ورود به کانال ۸۰۰ هزار واحد قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۱۳۶۶۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۳ درصدی مواجه شدند.


رشد دسته جمعی شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۸۳۵ واحد رشد معادل ۳.۶۲ درصد به ۷۹۷ هزار و ۲۱۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۴۱۴ واحد افزایش معادل ۳.۶۲ درصد به ۲۱۲ هزار و ۵۳۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۵۲۳ واحد افزایش معادل ۲.۵۰ درصد به ۲۶۷ هزار و ۶۰۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۳۳۵ واحد افزایش معادل ۲.۵۰ درصد به ۱۷۷ هزار و ۸۵۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۲۳۲۵ واحد افزایش معادل ۳.۳۱ درصد به یک هزار و ۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۰۶۰ واحد افزایش معادل ۴.۰۵ درصد به ۵۶۶ هزار ۱۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۹۲۴۲ واحد رشد معادل ۳.۰۱ درصد، به یک هزار و ۶۸۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۳۷۳۷ واحد، فارس با ۲۴۳۴ واحد، خگستر با ۱۴۷۵ واحد، فملی با ۱۴۱۱ واحد، تایپکو با ۱۲۳۵ واحد، کگل با ۹۱۸ واحد و وبملت با ۸۴۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد نماگر صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «خودرو با ۸۷۹۱ واحد صعود معادل ۸.۷۷ درصد به ۱۰۹ هزار و ۴۷  واحد، رایانه با ۴۴۷۳ واحد افزایش معادل ۶.۹۵ درصد به ۶۸ هزار ۸۴۴ واحد، فلزات اساسی ۲۷۰۰۳ واحد رشد معادل ۵.۶۸ درصد به ۵۰۲ هزار و ۶۸۶ واحد، سرمایه گذاری ها ۹۸۱ واحد افزایش معادل ۵.۰۸ درصد به ۲۰ هزار و ۳۰۷ واحد، فرآورده نفتی با ۸۹۶۲۰ واحد رشد، معادل ۴.۵۱ درصد به ۲ هزار و ۷۵ واحد، شیمیایی با ۱۸۱۸ واحد رشد معادل ۳.۹۷ درصد به ۴۷ هزار و ۶۳۶  واحد، مالی با ۴۱۰۹۳ واحد افزایش معادل ۳.۸۹ درصد به یک هزار و ۹۷ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «خگستر، وبهمن، رتاپ، دسبحان، دیران، کترام و لوتوس» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فاذر، مرقام، کسرام، بالبر، ولیز، کفرا و قثابت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۴۰۷ هزار نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها