08 ارديبهشت 1399 - 12:58

بازی برد برد خریدار و فروشنده با کالا کارت بانک مهر ایران

با شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از کسب‌وکارها با کاهش جدی در فروش مواجه شده‌اند و بسیاری از خانوارها نیز توانی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود ندارند.
کد خبر : ۱۱۳۷۱۰
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک با ارائه خدمت کالا کارت موجب شده تا فروشندگان کالا و خدمت بتوانند با دغدغه کمتری نسبت به فروش اقساطی اقدام کرده و خریداران نیز با پرداخت کارمزدی بسیار اندک بتوانند نسبت به خرید کالا یا خدمت مورد نیاز خود اقدام کنند.
بانک مهر ایران این طرح را با دو هدف اصلی افزایش فروش تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات ایرانی و همچنین افزایش قدرت خرید مشتریان با استفاده از پرداخت اقساطی بهای کالا اجرا می‌کند. در این طرح به‌طور همزمان هم از رونق تولید و اشتغال‌زایی و هم از قدرت خرید مردم حمایت می‌شود.
سازوکار طرح یاد شده به این صورت است که خریدار با دریافت یک کالا کارت، می‌تواند به فروشگاه‌ها یا مراکز ارائه خدمت طرف قرارداد بانک مهر ایران مراجعه کرده و با استفاده از اعتبار آن کارت، کالایا خدمت مورد نظر خود را دریافت کند.


کالا کارت چه نفعی برای خریدار یا مشتری دارد؟
فرض کنیم یک خانوار نیاز به خرید نوعی کالای مصرفی بادوام مانند فرش، تلویزیون و... دارد. اگر این خانوار در حال حاضر پول لازم برای تهیه این کالا را در اختیار نداشته باشد، ناچار است خرید خود را به تأخیر انداخته و تا زمان پس‌انداز کردن پول مورد نیاز، صبر کند. این در حالی است که اقتصاد ما سال‌هاست با پدیده تورم دست به گریبان است. نرخ تورم اعلام شده از سوی دو نهاد آماری کشور برای سال گذشته ۳۴ و ۴۱ درصد اعلام شده است. حال اگر قرار باشد آن خانوار برای خرید کالای مد نظرش یک سال صبر کند، در این مدت به‌طور متوسط قیمت آن کالا بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد!
حال این خانوار باید چه کند؟ باز هم صبر کرده و پول بیشتری پس‌انداز کند یا تن به خرید نمونه کم‌کیفیت‌تری از کالای مد نظر خود دهد؟ این‌ها در حالی است که شاید نیاز به خرید آن کالا ضروری بوده و همان یک سال سپری شده بدون در اختیار داشتن کالای مذکور برای آن خانوار مشکلاتی را ایجاد کرده باشد. مثلاً یک وسیله ضروری برای خانه در طول یک سال وجود نداشته و هنگامی که پول آن پس‌انداز شده، قیمتش افزایش یافته است.
به نظر شما اگر این خانوار بتوانند کالای خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنند و به جای پرداخت هزینه تورمی بیش از ۳۰ درصد، تنها ۴ درصد کارمزد بپردازند، استقبال می‌کنند؟ احتمالاً اگر بدانند با استفاده از این طرح به جای یک سال صبر کردن، می‌توانند با در دست داشتن یک کارت، همان روز کالای مورد نظر خود را خریداری کنند، بیش از پیش خرسند شوند. این‌ها دلایلی است که باعث می‌شود شخصاً اگر بخواهم کالایی را خریداری کنم یا از خدمتی که امروز به آن احتیاج دارم استفاده کنم، حتماً از کالا کارت بانک مهر ایران استفاده کنم. با این کار نه هزینه تورمی بیش از ۳۰ درصد را می‌پردازم و نه برای خرید یک کالا ناچار به منتظر ماندن تا زمان پس‌انداز شدن پول آن کالا می‌شوم.
کارمزد استفاده از کالا کارت تنها ۴ درصد است و می‌توانید اقساط آن را به‌صورت ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه بپردازید. حداکثر مبلغ قابل دریافت در چارچوب این طرح، ۲۰ میلیون تومان است. مبلغی که خرید بسیاری از کالاهای مصرفی بادوام از جمله لوازم خانگی را پوشش می‌دهد.
برای دریافت کالا کارت بانک مهر ایران کافی است به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه و درخواست کالا کارت خود را مطرح کنید. مرحله بعد به فروشگاه‌های طرف قرارداد کالا کارت ایرانی مراجعه کرده و کالاهای مورد نیاز خود را بخرید. پرداخت اقساط این طرح یک ماه استراحت دارد؛ یعنی یک ماه پس از واریز وام و ارائه کالا کارت آغاز می‌شود.


فروشندگان چرا باید از کالا کارت بانک مهر ایران استقبال کنند؟
اگر صاحب کسب‌وکار باشید بیش از افرادی که حقوق ثابت دارند، وضعیت رکودی این روزها را درک کرده‌اید. مشتریان شما قدرت خرید گذشته را ندارند. اگر هم قرار باشد اجناس را به‌صورت اقساطی به آن‌ها بفروشید، تا لحظه وصول آخرین چک نگران این هستید که آیا پول کالای فروخته شده را به‌طور کامل و سر موقع دریافت می‌کنید یا خیر؟
حال اگر یک بانک، ریسک وصول مطالبات شما از مشتری را بر عهده گیرد، چطور؟ اگر خیالتان از دریافت تمام و کمال اقساط راحت باشد چطور؟ به‌نظرم جدی‌تر به این طرح فکر کنید و با انعقاد قرارداد با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و پذیرفتن کارت‌های اعتباری که در قالب کالا کارت به مشتریان این بانک ارائه شده، فروش کالا و خدمت خود را بیشتر کنید.
هم‌اکنون فروشندگان و ارائه‌کنندگان خدمات مختلف در این طرح با بانک مهر ایران همراه شده‌اند. این افراد در شهرهای مختلف حضور دارند و دارندگان کالا کارت می‌توانند کالا یا خدمت ارائه شده از سوی آن‌ها را به‌صورت اقساطی خریداری کنند. دامنه این کالاها و خدمات از فروش فرش تا ارائه خدمات دندانپزشکی را در بر می‌گیرد. شما هم همین امروز به جمع بزرگ این فروشندگان بپیوندید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر