10 ارديبهشت 1399 - 07:47
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

اعلام مالکیت مردم در سهام عدالت از امروز

رئیس سازمان خصوصی سازی از راه اندازی سامانه سهام عدالت از امروز برای اعلام مالکیت مشمولان این سهام خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۷۵۶
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره موافقت رهبر انقلاب مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت اظهار داشت: اولین دستاورد آزادسازی سهام عدالت با ابلاغ مقام معظم رهبری این است که مردم ۲ گروه تقسیم می شوند. از امروز مشمولان می‌توانند به سامانه سهام عدالت http://www.samanese.ir مراجعه و سهام شرکت های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند. این افراد می توانند با کد ملی خود وارد سامانه شوند.


وی افزود: به تناسب سهام مشمولان به بورس اعلام و سهام به نام خود مردم می شود. اما از مردم می خواهیم همگی ورود نکنند تا ترافیک در سامانه رخ ندهد.


صالح گفت: توصیه به فروش سهام نمی کنیم چرا که بازده وضعیت بورس بسیار مطلوب است. اما این اجازه را با برنامه ریزی و تعیین ساز و کار توسط شورای عالی بورس به دارندگان سهام ها می دهیم که سهام خود را بفروشند.


این مقام مسئول تاکید کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ سود سهام به مردم پرداخت شد و از سال ۹۷ به بعد طرح آزادسازی سهام در مجلس بود و در نهایت با اجازه رهبر معظم انقلاب با سرعت بالا این امر عملیاتی می شود.


وی بیان کرد: با ورود مردم برای اعلام آمادگی ظرف مدت یک ماه سهام ها را به نام مردم خواهیم کرد و مابقی افرادی که مالکیت را به نام خود نزدند سهام دار شرکت های دارای سهام عدالت خواهند بود.


رئیس سازمان خصوصی سازی از آینده درخشان تر بورس خبر داد و گفت: فعلا مردم به فروش سهام اقدام نکنند چرا که بازار سرمایه درخشان است و با ورود ۵۰ میلیون سهام دار سهام عدالت به بورس وضعیت بهتر هم خواهد شد.
 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر