10 ارديبهشت 1399 - 09:18
پیش بینی کارشناس بازار سرمایه :

شاخص بورس یک میلیون واحدی می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ورود جریان نقدینگی قوی به سمت بازار سهام و افزایش حجم و ارزش معاملات، پیش‌بینی می‌شود شاخص بورس طی هفته‌های پیش‌رو ارتفاع یک میلیون واحد را نیز تسخیر کند.
کد خبر : ۱۱۳۷۵۸
شاخص

علی زارعی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به ادامه روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف گفت: همانند ماه‌های گذشته، محرک اصلی ادامه این روند ورود نقدینگی به بازار سهام و همچنین رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس نقدینگی وارده به بازار سهام موجب شده تا جریان قوی تقاضا بر ریسک‌هایی همچون کاهش قیمت جهانی نفت و ویروس کرونا غلبه کرده و رونق معاملات در بازار سهام ادامه داشته باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها سهام شرکت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: با توجه به ادامه ورود جریان نقدینگی قوی به سمت بازار سهام بنظر می‌رسد دستکم در کوتاه مدت نتوان پایانی برای روند رو به رشد کلیت این بازار متصور بود و بنظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.


زارعی ادامه داد: علاوه بر موضوعات اشاره شده، حمایت مداوم متولیان اقتصادی و مقامات دولتی از بازار سرمایه نیز این انگیزه را برای ادامه روند رو به رشد بازار سهام ایجاد می‌کند. ضمن این که بنظر می‌رسد در سال پایانی دولت یازدهم بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه‌ها برای فروش سهام دولت و تامین کسری بودجه باشد.


وی در توصیه به سهامداران گفت: معامله‌گران بازار سهام بویژه تازه‌واردان به بورس و فرابورس باید با استراتژی اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌ها کنند و نباید تشکیل یکی دو روزه صف خرید و یا اصلاح یکی دو روزه نمادهای معاملاتی موجب شود تا اقدام به دادوستد هیجانی سهام کنند.


این کارشناس بازار سرمایه با باین این که نگاهی به وضعیت بازار سهام نشان می دهد دستکم در دو سال گذشته تقریبا همه نمادهای معاملاتی رشد چند برابری را تجربه کرده‌اند، به سهامداران توصیه کرد: با دید بلندمدت در این بازار حضور  داشته باشند و از معاملات هیجانی دوری کنند.


زارعی در پیش‌بینی تداوم روند رو به رشد بازار سرمایه گفت: با توجه به حجم خوب نقدینگی که در این بازار وجود دارد و کماکان این نقدینگی به سمت بازار سهام در حال ورود است و همچنین حجم و ارزش بالای معاملات، بنابراین ریزش قابل توجهی در انتظار این بازار نیست و پیش‌بینی می‌شود شاخص بورس طی هفته‌های پیش‌رو ارتفاع یک میلیون واحد را نیز تسخیر کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر