16 ارديبهشت 1399 - 10:00

آغاز پذیره‌نویسی سهام دولت از طریق بانک پاسارگاد

پذیره‌نویسی «واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) واسطه گری مالی یکم» در بانک ‌پاسارگاد آغاز شد.
کد خبر : ۱۱۳۹۴۲
لوگوی بانک پاسارگاد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) واسطه گری مالی یکم به منظور واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹، از طریق بانک‌پاسارگاد انجام خواهد شد.


بر اساس تصمیم دولت، باقی‌مانده سهم دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات و همچنین شرکت‌های بیمه البزر و اتکایی امین از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» واگذار خواهد شد.


قیمت سهام تشکیل‌دهنده‌ی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق، در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در ۳۰ روز گذشته (منتهی به انتشار فراخوان واگذاری) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف است.


بر اساس این خبر، اشخاص حقیقی، بدون محدودیت سنی، می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» به نشانی ETF.bpi.ir، اطلاعات هویتی خود را تکمیل و نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، اقدام نمایند.


برای خرید واحدهای مذکور که هر یک به ارزش ۱۰۰ هزار ریال است، الزامی به داشتن کد بورسی نیست؛ اما متقاضیان باید برای معامله این واحدها که از ۲ ماه پس از پایان پذیره‌نویسی امکان‌پذیر است، نسبت به ثبت‌نام در سامانه‌ی احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی اقدام نمایند.


مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره ۸۲۸۹۰ و سامانه CRM در سایت این بانک به آدرس https://www.bpi.ir/crm به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه‌ی اطلاعات بیشتر  به هم‌میهنان هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر