19 ارديبهشت 1399 - 11:18
بانک مرکزی انگلیس:

بانک‌های بریتانیا قادرند برابر آثار اقتصادی پاندمی مقاومت کنند

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که براساس نتایج یک آزمون استرس، بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ این کشور همچنان می‌توانند برابر ضربه اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا مقاومت و از اقتصاد بریتانیا حمایت کنند.
کد خبر : ۱۱۴۰۱۵
بانک مرکزی انگلیس

به گزارش ایبِنا از فایننشال پست، براساس گزارش موقت ثبات مالی بانک مرکزی انگلیس (FSR)، آزمون استرس مذکور براساس سناریو اقتصادی ارائه شده در گزارش سیاست پولی (MPR) این بانک صورت گرفته است.


مطابق گزارش سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، حدود ۳۰درصد کاهش یافته و با برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه، بتدریج احیا خواهد شد.


بریتانیا از اواسط مارس مقررات قرنطینه را اعمال کرده است و انتظار می‌رود دولت این کشور طی روزهای آتی برخی از محدودیت‌ها را تسهیل کند.


طبق گزارش ثبات مالی بانک مرکزی انگلیس، نتایج آزمون استرس نشان داد که بانک‌ها به اندازه ای از بافر سرمایه برخوردارند که حتی قادرند برابر ضرر و زیانی به مراتب بزرگ‌تر از سناریو مفروض در گزارش سیاست پولی مقاومت کنند.


در بیانیه منتشر شده بدین منظور آمده است: به طور کلی، براساس آزمون استرسی که برمبنای سناریو گزارش سیاست پولی انجام گرفت، بانک‌ها در مجموع متحمل خسارتی کمی بیشتر از ۸۰ میلیارد پوند (۹۸.۸۶ میلیارد دلار) می‌شوند. در مجموع، بانک‌ها از طریق افزایش تامین اعتبار، این ظرفیت را دارند تا به کسب و کارها در راستای تامین کسری نقدینگی‌شان یاری برسانند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر