20 ارديبهشت 1399 - 08:35
عمق خسارت، پنهان در تعدیل «موقت» نیرو؛

ثبت رکورد تاریخی ۲میلیون شغل از دست رفته در آوریل برای کانادا

براساس داده‌های رسمی منتشره توسط اداره آمار کانادا (Statscan) این کشور در ماه آوریل رقم رکوردشکن دو میلیون شغل از دست رفته و نرخ بیکاری ۱۳درصدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۱۱۴۰۳۲
کانادا

به گزارش ایبِنا از رویترز، اعداد و ارقام اگرچه به اندازه هراس بازارها، وخیم نیست اما اداره آمار کانادا اعلام کرد که این نهاد ۱.۱ نفری را که به طور موقت بیکار شده و همچنین افرادی را که انتظار می‌رود بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها، به نیروی کار ملحق شوند، در محاسبه مشاغل از دست رفته و شاغلان بیکار شده، لحاظ نکرده است.


در صورتی که این افراد در فهرست بیکاران گنجانده شوند، نرخ بیکاری آوریل به رکورد ۱۷.۸ درصد خواهد رسید.


«جاستین ترودو» نخست وزیر این کشور در توییتی اعداد و ارقام مرتبط با مشاغل را «بغرنج» خواند و اعلام کرد که اُتاوا برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده، هر کاری که بتواند انجام می‌دهد.


تحلیلگران در جریان نظرسنجی توسط رویترز پیش‌بینی کرده بودند که در کانادا و در ماه آوریل چهار میلیون شغل از بین رفته و نرخ بیکاری به ۱۸ درصد برسد؛ این رقم در ماه مارس ۷.۸ درصد بود و مشاغل از دست رفته نیز یک میلیون شغل اعلام شده بود.


«اندرو کلوین» استراتژیست کانادا در تی‌دی سکوریتیز، در این باره گفت: نرخ بیکاری ۱۳ درصد چیزی نیست که غافلگیرکننده باشد اما به مراتب بهتر از نرخ هراس انگیز پیش بینی شده، است. به عبارت دیگر اعداد و ارقام مشاغل در مقایسه با تضعیف شدن اقتصاد، کمتر از واقعیت به نظر می‌رسد.


دلار کانادا برابر همتای آمریکایی خود تقویت شد و به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید به طوری که هر دلار آمریکا با ۱.۳۹۳۹ دلار کانادا معاوضه شد.


تا روز پنجم ماه مه، بیش از ۷.۵ میلیون کانادایی برای استفاده از نوعی از کمک هزینه بیکاری ارائه شده از سوی دولت فدرال، ثبت نام کرده اند.


Statscan در گزارش تفسیری آمار نوشت: تقریبا تمام (۹۷درصد) کسانی که به تازگی شغل خود را از دست داده اند، به طور موقت تعدیل شده اند و این یعنی انتظار می‌رود پس از تسهیل قرنطینه، آنها به مشاغل قبلی خود بازگردند. نرخ مشارکت نیروی کار از ۶۳.۵ درصد در ماه مارس به ۵۹.۸ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است.


از ژانویه ۱۹۷۶ یعنی زمانی که Statscan با استفاده از الگوی فعلی نیروی کار، اقدام به ثبت نرخ بیکاری و ارائه آمار کرد، بالاترین نرخ بیکاری کانادا با ۱۳.۱ درصد در دسامبر ۱۹۸۲ به ثبت رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر