20 ارديبهشت 1399 - 08:32

آمار تاریخی از بین رفتن مشاغل در آمریکا برای طلا خبر خوبی نبود

تجزیه و تحلیل داده‌های اداره کار آمریکا توسط سرمایه‌گذاران در خصوص بیکار شدن بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی در آوریل در کنار تلاش‌ها با هدف متوقف کردن شیوع کووید-۱۹،برای طلا رشد قابل توجهی را بهمراه نداشت.
کد خبر : ۱۱۴۰۳۳
طلا

به گزارش ایبِنا از مارکت‌واچ، پاندمی ویروس کرونا در ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون شغل را در آمریکا از بین برده و نرخ بیکاری را در این کشور با ۱۴.۷ درصد به بالاترین سطح آن از جنگ جهانی دوم رسانده است.


«جمیل احمد» رییس واحد استراتژی ارز و مطالعات بازار در FXTM گفت: اینکه تیتر اول روزنامه‌ها مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در آمریکا به سطوحی رسیده که از دهه ۴۰ بی‌سابقه بوده و این خبر افزایش قیمت چشمگیری را در طلا موجب نشده است، قابل توضیح نیست.


در بورس کالای نیویورک (COMEX)، معاملات ماه ژوئن هر اونس طلا با افت ۴.۸۰ دلار یا ۰.۳ درصدی به قیمت ۱۷۲۱ دلار انجام شد.


پیش بینی می‌شود قیمت طلا در آخر هفته با رشد ۱.۲ درصدی مواجه خواهد شد.


احمد ادامه داد: با این حال، طلا همچنان خود را بالای یک هزار و ۷۰۰ دلار نگه داشته و این یعنی تمایل به خرید فلز زرد همچنان ادامه دارد. هم اکنون در بحران ویروس کرونا به یک دوراهی تازه رسیده ایم که در آن دولت‌ها در تلاشند تا همزمان با آغاز فعالیت‌های اقتصادی خود، شیوع ویروس کرونا را نیز کنترل کنند و این دوراهی در ارزیابی قیمت طلا برای دو تا سه ماه آتی، مانعی قابل توجه محسوب می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر